شاخص های روان سنجی پرسشنامه شایستگی هیجانی - اجتماعی دانش آموزان (SECQ)
(ندگان)پدیدآور
امامقلی وند, فاطمهکدیور, پروینپاشاشریفی, حسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده: هدف: پژوهش حاضر بهمنظور بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه شایستگی هیجانی- اجتماعی دانش آموزان (SECQ)، انجام گرفت. روش: حجم نمونه این پژوهش 518 دانش موز دختر دبیرستانی بود که به روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای از بین مدارس دولتی دوره دوم متوسطه شهر تهران انتخاب شدند و به پرسشنامه پاسخ دادند. یافته ها: نتایج تحلیل عاملی اکتشافی با روش مؤلفههای اصلی، علاوه بر عامل کلی شایستگی هیجانی- اجتماعی، 5 عامل (خودآگاهی، آگاهی اجتماعی، خود مدیریتی، مدیریت رابطه و تصمیمگیری مسئولانه) را برای پرسشنامه شایستگی هیجانی- اجتماعی دانش آموزان (SECQ)، تاییدکرد. برای بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ و روش باز آزمایی و برای تعیین روایی عاملی آن از روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. نتایج نشان داد که پرسشنامه از همسانی درونی قابل قبولی برخوردار است و ضرایب آلفای کرونباخ در زیر مقیاس های آن بین 0/77 تا 0/80 است. اعتبار پرسشنامه از طریق باز آزمایی 0/86که در سطح p
کلید واژگان
واژگان کلیدی: شایستگی هیجانی- اجتماعیمؤلفههای شایستگی هیجانی- اجتماعی
شاخص های روان سنجی
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2018-10-231397-08-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
روانشناسی تربیتی. واحد تهران مرکز. دانشگاه آزاد. تهران. ایراناستاد و مدیر گروه روان شناسی تربیتی
استاد گروه روان شناسی تربیتی دانشگاه آزاد
شاپا
2252-004X2476-6240




