بررسی پایایی و روایی پرسشنامه ارزیابی نوآوری سازمانی آمید و همکاران (2002)
(ندگان)پدیدآور
نیک نامی, مصطفیتقی پورظهیر, دکتر علیدلاور, علیغفاری مجلیج, محمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش، بررسی پایایی و روایی پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، در بین مدیران مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهر تهران میباشد. تعداد 308 نفر از مدیران مدارس مقاطع سهگانه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهر تهران، به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای با رعایت نسبتها چندمرحلهای انتخاب شدند. در مجموع، یافتههای پژوهش حاضر نشانگر پایایی و روایی مناسب پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، میباشند. همسانی درونی (آلفای کرونباخ) پرسشنامه کامل، 83/0 به دست آمده است که در واقع میزان قابل قبولی میباشد. این میزان آلفا، نشانگر پایایی نسبتاً خوب این پرسشنامه میباشد. نتایج همبستگی بین مقیاسهای پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، و همینطور با پرسشنامه کامل، نشان دهنده همگرایی این پرسشنامه در سنجش پدیدهای واحد میباشد. همبستگی مثبت مقیاسهای پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، با یکدیگر، نشان دهنده روایی همگرای مطلوب پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران میباشد. از این رو براساس یافتههای یادشده، پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، در فرهنگ ایرانی قابلیت اجرا را دارد.
کلید واژگان
پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران(2002)پایایی
روایی
مدیران
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2010-11-221389-09-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییعضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات
شاپا
2252-004X2476-6240




