• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه اندازه گیری تربیتی
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه اندازه گیری تربیتی
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی پایایی و روایی پرسشنامه ارزیابی نوآوری سازمانی آمید و همکاران (2002)

    (ندگان)پدیدآور
    نیک نامی, مصطفیتقی پورظهیر, دکتر علیدلاور, علیغفاری مجلیج, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.258 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این پژوهش، بررسی پایایی و روایی پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، در بین مدیران مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهر تهران می‏باشد. تعداد 308 نفر از مدیران مدارس مقاطع سه‏گانه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهر تهران، به شیوه نمونه‏گیری تصادفی طبقه‏ای با رعایت نسبتها چندمرحله‏ای انتخاب شدند. در مجموع، یافته‏های پژوهش حاضر نشانگر پایایی و روایی مناسب پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، می‏باشند. همسانی درونی (آلفای کرونباخ) پرسشنامه کامل، 83/0 به دست آمده است که در واقع میزان قابل قبولی می‏باشد. این میزان آلفا، نشانگر پایایی نسبتاً خوب این پرسشنامه می‏باشد. نتایج همبستگی بین مقیاس‏های پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، و همین‏طور با پرسشنامه کامل، نشان‏ دهنده هم‏گرایی این پرسشنامه در سنجش پدیده‏ای واحد می‏باشد. همبستگی مثبت مقیاس‏های پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، با یکدیگر، نشان دهنده روایی هم‏گرای مطلوب پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران می‏باشد. از این رو براساس یافته‏های یادشده، پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، در فرهنگ ایرانی قابلیت اجرا را دارد.  
    کلید واژگان
    پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران(2002)
    پایایی
    روایی
    مدیران

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2010-11-22
    1389-09-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
    عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
    عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
    دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات

    شاپا
    2252-004X
    2476-6240
    URI
    http://jem.atu.ac.ir/article_2653.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/357655

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب