مرور دوره 9, شماره 33 بر اساس عنوان

  • تعیین ساختار روابط بین اعضای خانواده بر اساس ویژگیهای شخصیتی 

    صادقی زمانی, فهیمه؛ ضرغامی, محمد حسین (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2018-10-23)
    پژوهش حاضر به‌منظور تعیین ساختار روابط بین اعضای خانواده براساس ویژگی‌های شخصیتی، انجام گردید. روش‌ پژوهشی پیمایشی-اکتشافی از نوع همبستگی بود. با روش تصادفی خوشه‏ای ازمیان خانواده‏های دارای دختر دبیرستانی مناطق 1 و 3 شهر ...

  • ساخت پرسشنامه آسیب های زیرمنظومه زوجی،والدینی و همشیرها در خانواده های دارای فرزند مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی 

    عزیزی, آرمان؛ فاتحی زاده, مریم؛ احمدی, احمد؛ جزایری, رضوان؛ عیسی نژاد, امید (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2018-10-23)
    چکیده: هدف پژوهش حاضر ساخت و بررسی ویژگی های پرسشنامه آسیب های زیرمنظومه های خانواده های ADHD محور بود.بدین منظور ابتدا با مصاحبه های عمیق با روش پدیدارشناسی با 16 خانواده(27 نفر) و مطالعه ی منابع در پیشینه پژوهشی مقوله ...

  • شاخص های روان سنجی پرسشنامه شایستگی هیجانی - اجتماعی دانش آموزان (SECQ) 

    امامقلی وند, فاطمه؛ کدیور, پروین؛ پاشاشریفی, حسن (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2018-10-23)
    چکیده: هدف: پژوهش حاضر به‌منظور بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه شایستگی هیجانی- اجتماعی دانش آموزان (SECQ)، انجام گرفت. روش: حجم نمونه این پژوهش 518 دانش موز دختر دبیرستانی بود که به روش نمونه گیری تصادفی ...

  • مقایسه خطای استاندارد اندازه‌گیری شرطی نمره‌های مقیاس تحت توزیع دوجمله‌ای و بتا‌-دوجمله‌ای 

    کاوه, سمیه؛ خدایی, ابراهیم؛ موسوی, امین؛ مقدم زاده, علی؛ یونسی, جلیل (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2018-10-23)
    به منظور تسهیل تفسیر نمره‌های خام، معمولا آنها را به نمره‌های مقیاس تبدیل می‌کنند که در بعضی مواقع این تبدیل‌ها یک سری تبدیل-های غیرخطی هستند و می‌توانند بر مقدار خطای استاندارد اندازه‌گیری شرطی در طول مقیاس نمره تأثیرگذار ...

  • ویژگی‌های روانسنجی تکلیف کتاب تصویر: مطالعه مقدماتی 

    محمدیاری, قاسم؛ بهروزی, ناصر؛ شهنی ییلاق, منیجه؛ مکتبی, غلامحسین (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2018-10-23)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی روایی و پایایی آزمون دوراندیشی رویدادی انجام گرفت. این پژوهش در زمره تحقیقات غیر آزمایشی است که به صورت توصیفی- تحلیلی انجام یافته است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه کودکان 3، 4 و 5 سال دارای کارکردهای ...

  • ویژگی‌های روان‌سنجی نسخة فارسی پرسش‌نامة تصویرسازی حرکتی- 3 نوجوانان 

    اکبرزاده, بهروز؛ زارعیان, احسان؛ سیاوشی, الهه؛ مقدم, سودابه (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2018-10-23)
    ویژگی‌های روان‌سنجی نسخة فارسی پرسش‌نامة تصویرسازی حرکتی- 3 نوجوانان چکیده هدف تحقیق حاضر بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخة فارسی پرسش‌نامة تصویرسازی حرکتی-3 نوجوانان بود. بدین منظور ابتدا نسخه اصلی ترجمه و با روش ...