دوره 7, شماره 28

 

ارسال های اخیر

  • آزمون کاربرد تحلیل داده های شبکه ای در تحلیل سوال 

    عراقی, لادن؛ طاهری, آزاده؛ جزء رمضانی, زهرا؛ عباسپور, افروز؛ ضرغامی, محمد حسین (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-07-23)
    چکیده زمینه: تحلیل داده های شبکه ای می‏تواند در کاربست روش‏های روانسنجی که ماهیت شبکه‏ای دارند (مانند تحلیل سوالات)، استفاده شود. هدف: هدف این پژوهش معرفی تحلیل داده‏های شبکه‏ای به عنوان یک تکنیک روانسنجی-ریاضیاتی، ...

  • ساخت و بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه‌ی آسیب‌‌های تعاملی زناشویی مردان دارای شخصیت اجتنابی 

    روحی, علیرضا؛ جزایری, رضوان السادات؛ فاتحی زاده, مریم سادات؛ اعتمادی, عذرا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-07-23)
    آسیب‌های تعاملی بین زن و شوهر مجموعه عواملی هستند که موجب ایجاد تعارض و اختلاف بین زوجین می‌شوند و از میزان سازگاری و رضایت آنها از ازدواج می‌کاهند. هدف پژوهش حاضر ساخت و بررسی ویژگی‌های پرسشنامه‌ی آسیب‌‌های تعاملی زناشویی ...

  • بررسی ساختار عاملی مقیاس از خود فراروی بزرگسالان(ASTI) در بین دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان 

    فرهادی, مهران؛ علیزاده بوکانی, گلاویژ؛ کردنوقابی, رسول (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-07-23)
    هدف بررسی حاضر بررسی ساختار عاملی مقیاس از خود فراروی بزرگسالان در بین دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان است. جامعه‌ی آماری این پژوهش کلیه‌ی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در سال 93 بودند که 300 نفر از آنها با استفاده از ...

  • ساخت و اعتباریابی پرسشنامه سنجش رهبری تأملی مدیران مدارس 

    طاهری, مرتضی؛ طاهری, مجتبی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-07-23)
    چکیده هدف این پژوهش ساخت و اعتباریابی ابزار سنجش رهبری تأملی در مدارس بود. مرور پیشینه حاکی از آن است، هرچند یادگیری مبتنی بر تأمل دانش جدیدی نیست اما رهبری تأملی رویکردی جدید در مدیریت و رهبری مدارس است و در معدود ...

  • تدوین و اعتباریابی مدل علّی موفقیت تحصیلی در دبیرستان 

    کهدویی, سمیه؛ فلسفی نژاد, محمدرضا؛ برجعلی, احمد (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-07-23)
    زمینه: دستیابی به موفقیت در رشتة تحصیلی مهم‌ترین غایت آموزشی و تعیین نقش ویژگی‌های فردی و عوامل محیطی بر این سازه به منظور تدوین نظام جامع و مدونی در زمینة هدایت تحصیلی از ضروریاتی است که سودمندی مشاورة تحصیلی با محوریت ...

  • شناسایی صفات زیربنایی سوال‌های آزمون هوش وکسلر‌چهارکودکان بر اساس توانایی-های باریک نظریه کتل-هورن-کارول با استفاده از مدل تشخیصی شناختی ‌جی‌دینا 

    محمدی, نوشیروان؛ دلاور, علی؛ فرخی, نورعلی؛ مینائی, اصغر (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-07-23)
    هدف از پژوهش حاضر شناسایی صفات زیربنایی آزمون هوش وکسلر کودکان نسخه چهار با توجه به توانایی‌های باریک نظریه کتل-هورن –کارول و با استفاده از مدل تشخیصی شناختی جی‌دینا بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانش آموزان ابتدایی ...

  • ویژگی های روان سنجی مقیاس هزینه تکلیف در دانش آموزان متوسطه دوم شهر قم 

    قدسی, احمد؛ طالع پسند, سیاوش؛ رضایی, علی محمد؛ محمدی فر, محمد علی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-07-23)
    چکیده زمینه:هزینه تکلیف و ابعاد آن در نظریه انتظار – ارزش،پیشایند مهمی برای رفتارهای پیشرفت است. هدف پژوهش حاضر رواسازی ابزاری برای اندازه گیری هزینه تکلیف در دانش آموزان متوسطه دوم بود. روش:شرکت کنندگان 363 ...