دوره 7, شماره 25

 

ارسال های اخیر

  • ساخت و اعتباریابی مقیاس افتراق معنایی معنا و مفهوم تلفن همراه 

    آزادمنش, حمیرا؛ احدی, حسن؛ منشئی, غلامرضا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-09-22)
    در کنار ساخت، تدوین و اعتباریابی پرسشنامه بی موبایل هراسی باید مقیاسی تدوین می شد که بتواند به‌خوبی معنا و مفهومی را که از موبایل در ذهن افراد متبادر می شود، توصیف و تبیین نماید؛ لذا مقیاس افتراق معنایی مفهوم تلفن همراه ...

  • سهم منابع خطای منظم در پنل های مصاحبه استخدامی: مطالعه موردی یک دانشگاه دولتی 

    علیزاده, ابراهیم (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-09-22)
    هدف پژوهش، بررسی سهم منابع خطای منظم در نمره‌های مصاحبه داوطلبان استخدام و برآورد ضرایب تعمیم‌پذیری و اتکاء پذیری در چارچوب نظریه تعمیم پذیری بود. برای این منظور، اطلاعات مربوط به نمره های ارزیابی سطح شایستگی‌های شغلی ...

  • مشخصه‌های روان‌سنجی مقیاس واکنش‌پذیری نسبت به استرس ادراک شده 

    شکری, امید؛ تمیزی, نوشین؛ عبد الله پور, محمد آزاد؛ سادات اخوی, زهره السادات؛ عبدالخالقی, معصومه (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-09-22)
    پژوهش حاضر با هدف آزمون روان‌سنجی مقیاس واکنش‌پذیری نسبت به استرس ادراک شده (PSRS؛ شولتز، ییم، زوکالا، جانسن و شولتز، 2011) در بین گروهی از دانشجویان ایرانی انجام شد. در مطالعه همبستگی حاضر 324 دانشجوی کارشناسی (130 پسر و ...

  • تدوین مدل ساختاری برای هوش معنوی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی و بهزیستی ذهنی 

    اسدی, رقیه؛ دلاور, علی؛ فرخی, نورعلی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-09-22)
    هدف پژوهش حاضر بررسی روابط صفات شخصیت و بهزیستی ذهنی در پیش‌بینی‌هوش معنوی جهت تدوین مدل ساختاری در دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر بود. نمونه‌ای به حجم220 دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به روش طبقه‌ای ...

  • اعتباریابی مقیاس صلاحیت چندفرهنگی روانشناسی مدرسه در مشاوران مدارس 

    رضایی شریف, علی؛ شیخ الاسلامی, علی؛ رجب پور نیک نام, فاطمه (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-09-22)
    هدف: پژوهش حاضر با هدف اعتیاریابی مقیاس صلاحیت چندفرهنگی روانشناسی مدرسه در مشاوران مدارس انجام گرفت. روش: روش پژوهش همبستگی از نوع تحلیل عاملی بود. جامعه‌ی آماری پژوهش را مشاوران زن و مرد مدارس استان اردبیل و گیلان در سال ...