مرور دوره 6, شماره 23 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
ویژگیهای روانسنجی مقیاس سازگاری هیجانی در دانشجویان ایرانی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-03-20)هدف: پژوهش حاضر با هدف آزمون روانسنجی مقیاس سازگاری هیجانی (EAM؛ رابیو، آگادا، هانتنگاس و هرناندز، 2007) در بین گروهی از دانشجویان ایرانی انجام شد. روش: در مطالعه همبستگی حاضر 324 دانشجوی کارشناسی (130 پسر و 194 دختر) به ...
-
ساخت و اعتباریابی مقیاس روحیه پژوهشی برای دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر مشهد
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-03-20)زمینه: توسعه و پرورش روحیه پژوهشگری از جمله آرمانهای نظام آموزشوپرورش رسمی قلمداد میشود که تحول و نوآوری را برای نسل آینده به ارمغان خواهد آورد. هدف: هدف این مطالعه تهیه ابزاری برای سنجش روحیه پژوهشی دانشآموزان بود. ...
-
شیوه های ارزیابی معلمان زبان انگلیسی مقطع متوسطه در تهران و عوامل موثر بر آن
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-03-20)زمینه: فرایند پیچیده سنجش معلمان را وادار به تصمیمگیری حرفه ای میکند تا واقعیت های کلاس درس خود را با تاثیر عوامل بیرونی همسو کنند. معلمان تصمیمات مربوط به سنجش و نمره دهی خود را بر دانش، عقیده، انتظارات و ارزش های تدریس ...
-
ویژگی های روان سنجی امتحانات نهایی سال سوم متوسطه و قابلیت آن ها در گزینش داوطلبان ورود به دوره های کارشناسی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-03-20)زمینه: امتحانات نهایی مقطع متوسطه یکی از سرنوشت ساز ترین ابزار های سنجش علمی دانش آموزان است. با توجه به اهمیت این امتحانات، انجام تحقیقات نظام مند در مورد کیفیت و قابلیت سوالات آن ها در تفکیک داوطلبان لازم و ضروری است. ...
-
ارزیابی ساختار عاملی پرسشنامۀ راهبردهای انگیزشی برای یادگیری در دانش آموزان ایرانی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-03-20)هدف: پژوهش حاضر با هدف آزمون روایی عاملی پرسشنامۀ راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) در گروهی از دانشآموزان ایرانی انجام شد. روش: جامعۀ آماری، همۀ دانشآموزان مقطع سوم دبیرستان شهر تهران در رشتۀ علوم انسانی بودند. 337 ...
-
ساختارعاملی،روایی، پایایی و هنجاریابی پرسشنامه نگرش واضطراب ریاضی توماس وداکر(دانش آموزان مقطع چهارم دبستان شهرتهران)
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-03-20)چکیده هدف:تحقیقات نشاندهنده نقش عوامل متعدد ازجمله خودارزیابی فرد،علاقه واضطراب در پیشرفت تحصیلی میباشد.این پژوهش با هدف هنجاریابی مقیاس نگرش واضطراب ریاضی توماس وداکر به مرحله اجرا درآمد. روش:جامعه آماری این پژوهش ...
-
ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی تجدید نظر شده پرسشنامه اضطراب حالتی رقابتی-2 در ورزشکاران شهر تهران
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-03-20)زمینه: پژوهشگران اضطراب را یک حالت هیجانی منفی که با بیقراری، تشویش، نگرانی و فعالسازی یا انگیختگی بدنی همراه است توصیف کردهاند. هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین ویژگی های روان سنجی نسخۀ فارسی سیاهۀ تجدیدنظر شده اضطراب حالتی ...



