دوره 3, شماره 12

 

ارسال های اخیر

  • نقدی روش‌شناسانه به شیوۀ فراتحلیل بر اثربخشی روش‏های درمانی به کار رفته در زمینۀ کاهش اضطراب امتحان در ایران 

    سلطانی نژاد, مهرانه؛ در تاج, فریبرز (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)
    زمینه: اضطراب امتحان به عنوان عامل مهمی است که می‌تواند عملکرد در آزمون را مختل و منجر به افت تحصیلی شود. هدف: مطالعه حاضر فراتحلیلی بر مطالعات انجام شده در زمینه روش‏های درمانی به کار رفته در کاهش اضطراب امتحان بود. روش: ...

  • فراتحلیل مطالعات همه‌گیری‏شناسی اختلال نارسایی‌توجه / بیش‌فعالی در دانش‏آموزان دبستانی 

    گنجی, کامران؛ علیزاده, حمید (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)
    زمینه: اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (ADHD) شایع‌ترین اختلال رشدی ـ‌عصب شناختی در کودکان است که پس از بلوغ نیز مشکلات آن باقی می‌ماند. برای کاهش مشکلات ناشی از این اختلال، تشخیص و مداخله زودهنگام در محیط خانه و مدرسه ...

  • خصوصیات روان‌سنجی مقیاس خودکارآمدی عمومی در کارکنان دانشگاه 

    دلاور, علی؛ نجفی, محمود (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)
    زمینه: محققان پیشنهاد کرده‌اند که خودکارآمدی عمومی به طور قابل ملاحظه ای می‌تواند به تئوری سازمانی، تحقیق و عمل کمک کند. بنابراین، بررسی خصوصیات روان‌سنجی ابزارهای پرکاربرد از جمله خودکار آمدی بسیار حائز اهمیت است. هدف: ...

  • شناسایی و رتبه بندی شاخص های سنجش سرمایه فکری در نظام آموزش عالی 

    شریفی, محمد؛ عباس پور, عباس (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)
    زمینه: در دنیای مبتنی بر دانش، سرمایه‏های فکری نقش اساسی در دستیابی به مزیت رقابتی بازی می‌کنند. در این میان نقش آموزش عالی در ساختار اقتصادی کشورها از منظر تربیت نیروی کار و آموزش دیده برای بخش‌های خصوصی و دولتی و همچنین ...

  • ساخت بستۀ آموزشی خودتنظیمی کاهش اهمال‌کاری تحصیلی و بررسی اثربخشی آن 

    مطیعی, حورا؛ حیدری, محمود (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)
    زمینه: اهمال‌کاری، پدیده‏ای شایع به ویژه در زمینه تحصیلی است، که معمولا با تجارب ذهنی ناراحت‌کننده همراه است. اهمال‌کاری، صورتی شایع از شکست در خودتنظیمی شناخته می‌شود. هدف: هدف پژوهش حاضر، ساخت بستۀ آموزشی خودتنظیمی کاهش ...

  • بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس کارکردهای خاطره‌گویی در دانشجویان دانشگاه شیراز 

    فرانی, اعظم؛ افلاک سیر, عبدالعزیز (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)
    زمینه: معتبرترین مقیاس ساخته شده در زمینۀ سنجش کارکردهای خاطره‌گویی، مقیاس کارکردهای خاطره‌گویی است. با توجه به عدم بررسی روایی و پایایی این مقیاس در ایران، بررسی روایی و پایایی آن ضروری می‌باشد. هدف: هدف از پژوهش حاضر ...

  • بررسی ویژگی های روان سنجی و مدل نظری پرسشنامه الگوی ارتباط والد -فرزند 

    باقری, فریبرز؛ غفاری جعفر زادگان, فیروزه (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)
    زمینه: مدل‌های نظری سبک‌های فرزندپروری سعی بر شناسایی عوامل تأثیرگذار بر تربیت و تعیین پیامدهای آن را دارند. ناهمخوانی این الگوهای نظری که غالباً متعلق به جامعة غرب و متأثر از نگرش حاکم بر آن جوامع است با فرهنگ و باورهای ...

  • اندازه گیری هیجان های مربوط به کلاس، یادگیری و آزمون 

    رضایی, اکبر (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)
    دانشجویان در محیط‌های تحصیلی هیجان‌های متعددی را تجربه می‌کنند و این هیجان‌ها تأثیر زیادی در انگیزش، یادگیری و عملکرد و همچنین سلامتی آن‌ها دارند. با این حال، پژوهش در این زمینه‌ها شاید به علت نبود ابزارهای مناسب به کندی ...