دوره 3, شماره 12
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نقدی روششناسانه به شیوۀ فراتحلیل بر اثربخشی روشهای درمانی به کار رفته در زمینۀ کاهش اضطراب امتحان در ایران
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)زمینه: اضطراب امتحان به عنوان عامل مهمی است که میتواند عملکرد در آزمون را مختل و منجر به افت تحصیلی شود. هدف: مطالعه حاضر فراتحلیلی بر مطالعات انجام شده در زمینه روشهای درمانی به کار رفته در کاهش اضطراب امتحان بود. روش: ...
-
فراتحلیل مطالعات همهگیریشناسی اختلال نارساییتوجه / بیشفعالی در دانشآموزان دبستانی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)زمینه: اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (ADHD) شایعترین اختلال رشدی ـعصب شناختی در کودکان است که پس از بلوغ نیز مشکلات آن باقی میماند. برای کاهش مشکلات ناشی از این اختلال، تشخیص و مداخله زودهنگام در محیط خانه و مدرسه ...
-
خصوصیات روانسنجی مقیاس خودکارآمدی عمومی در کارکنان دانشگاه
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)زمینه: محققان پیشنهاد کردهاند که خودکارآمدی عمومی به طور قابل ملاحظه ای میتواند به تئوری سازمانی، تحقیق و عمل کمک کند. بنابراین، بررسی خصوصیات روانسنجی ابزارهای پرکاربرد از جمله خودکار آمدی بسیار حائز اهمیت است. هدف: ...
-
شناسایی و رتبه بندی شاخص های سنجش سرمایه فکری در نظام آموزش عالی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)زمینه: در دنیای مبتنی بر دانش، سرمایههای فکری نقش اساسی در دستیابی به مزیت رقابتی بازی میکنند. در این میان نقش آموزش عالی در ساختار اقتصادی کشورها از منظر تربیت نیروی کار و آموزش دیده برای بخشهای خصوصی و دولتی و همچنین ...
-
ساخت بستۀ آموزشی خودتنظیمی کاهش اهمالکاری تحصیلی و بررسی اثربخشی آن
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)زمینه: اهمالکاری، پدیدهای شایع به ویژه در زمینه تحصیلی است، که معمولا با تجارب ذهنی ناراحتکننده همراه است. اهمالکاری، صورتی شایع از شکست در خودتنظیمی شناخته میشود. هدف: هدف پژوهش حاضر، ساخت بستۀ آموزشی خودتنظیمی کاهش ...
-
بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس کارکردهای خاطرهگویی در دانشجویان دانشگاه شیراز
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)زمینه: معتبرترین مقیاس ساخته شده در زمینۀ سنجش کارکردهای خاطرهگویی، مقیاس کارکردهای خاطرهگویی است. با توجه به عدم بررسی روایی و پایایی این مقیاس در ایران، بررسی روایی و پایایی آن ضروری میباشد. هدف: هدف از پژوهش حاضر ...
-
بررسی ویژگی های روان سنجی و مدل نظری پرسشنامه الگوی ارتباط والد -فرزند
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)زمینه: مدلهای نظری سبکهای فرزندپروری سعی بر شناسایی عوامل تأثیرگذار بر تربیت و تعیین پیامدهای آن را دارند. ناهمخوانی این الگوهای نظری که غالباً متعلق به جامعة غرب و متأثر از نگرش حاکم بر آن جوامع است با فرهنگ و باورهای ...
-
اندازه گیری هیجان های مربوط به کلاس، یادگیری و آزمون
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)دانشجویان در محیطهای تحصیلی هیجانهای متعددی را تجربه میکنند و این هیجانها تأثیر زیادی در انگیزش، یادگیری و عملکرد و همچنین سلامتی آنها دارند. با این حال، پژوهش در این زمینهها شاید به علت نبود ابزارهای مناسب به کندی ...



