نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایگرز, جرمیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:14:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:14:02Z
dc.date.available1399-07-09T09:14:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:14:02Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2020-02-09en_US
dc.date.submitted1398-11-20fa_IR
dc.identifier.citationایگرز, جرمی. (1398). فراتر از مدارا: صلح، گفتگو و آزادی مذهبی. دوفصلنامۀ بین‌المللی حقوق‌بشر, 14(2)doi: 10.22096/hr.2020.121456.1199fa_IR
dc.identifier.issn2423-6489
dc.identifier.issn2538-6360
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22096/hr.2020.121456.1199
dc.identifier.urihttp://humanrights.mofidu.ac.ir/article_38383.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/357545
dc.description.abstractبه طور گسترده پذیرفته شده که آزادی عمل در دین و زندگی بر اساس اعتقادات مذهبی ، یک حق اساسی بشر و کلید همزیستی مسالمت­آمیز در جوامع مذهبی و ملت­ها است. در این مقاله من به مشکلاتی که ناشی از تعارض میان اعتقادات مذهبی صادقانه با حقوق دیگران ایجاد می­شود، خواهم پرداخت.در ایالات متحده ، دو وضعیت از این دست مورد توجه گسترده قرار گرفته بود. یک مورد شامل داروسازانی است که از تحویل  قرص­های ضد بارداری خودداری می­کنند ، زیرا آن­ها معتقدند که استفاده از انواع خاصی از پیشگیری از بارداری ، اعتقادات مذهبی مسیحی آن­ها را نقض می­کند. مورد دیگر شامل رانندگان تاکسی مسلمان است که به دلایل مشابه از حمل و نقل مسافرهای الکلی خودداری می­کنند. در پاسخ به چنین درگیری­هایی ، مدارای مذهبی اغلب به عنوان یک راه حل مورد استقبال قرار می­گیرد. در جامعه غربی ، ایده تحمل مذهبی را می­توان به جان لاک مرتبط دانست و در کارهای فیلسوف سیاسی جان راولز نیز توجه قابل توجهی به تحمل مذهبی مشاهده کرد. در سال­های اخیر­، مدارا به عنوان یک ارزش عمومی که از طریق برنامه­هایی که مدارا را در مدارس دولتی آموزش می­دهند، پذیرفته شده است. براون استدلال می­کند که مدارا «چارچوبی فقیرکننده و فقیرنشین است که از طریق آن درگیری­ها و وقایع داخلی­، مدنی و بین­المللی شکل می­گیرد ...» تجربه مدارا و تحمل به ناچار یکی از مصادیق تمکین از اجتناب است. هدف مدارا به عنوان حاشیه­ای­، فرومایه، دیگری، در خارج از جامعه، در برخی از روابط عداوت با جامعه ساخته شده است. علاوه بر این، همانطور که دانشمند حقوقی استنلی فیش متذکر می­شود، دکترین مدارا «عدم مدارا را مشروعیت می­بخشد و حتی خواستار آن می­شود زمانی که موضوع عدم تحمل اشخاصی هستند که به دلیل دلبستگی بیش از حد به فرهنگ، به نظر می­رسد که ناتوان از مدارا هستند» این انتقادات از مدارا چه تاثیری دارد بر چگونگی بررسی موارد واقعی درگیری بین اعتقادات مذهبی و حقوق دیگران؟ همانطور که وندی براون خاطرنشان می کند: «بدیهی است» ، اگر این گزینه­ها باشد­، همیشه مدارا کردن آن­ها بهتر از مدارا نکردن آن­ها می­باشد. اما من معتقدم که امکانات مبتنی بر گفتگو  فراتر از مدارا هستند. اهمیت گفت و گو توسط اندیشمندان از جمله محمد خاتمی و فیلسوف کوامه آنتونی آپیا از دانشگاه پرینستون­، نویسنده کیهان شناسی: اخلاق در دنیای غریبه­ها (W.W. Norton) تأکید شده است. من چنین استدلال می­کنم که گفت و گوی بین فرهنگ­های مختلف و حتی بین بخش­های مختلف جامعه متنوع فرهنگی به چیزی بیش از استدلال منطقی نیاز دارد. در عوض، به مکالمه­ای عمیق­تر نیاز دارد که درک تاریخ و زندگی روزمره یکدیگر را توسعه دهد و تلاش کند تا به یک سطح اعتماد و احترام متقابل برسد. در پایان، من در مورد راه­هایی که این نوع گفتگو بین ایمان­ها می­تواند به ایجاد علت صلح کمک کند بحث خواهم کرد.fa_IR
dc.format.extent331
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مفیدfa_IR
dc.publisherMofid Universityen_US
dc.relation.ispartofدوفصلنامۀ بین‌المللی حقوق‌بشرfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of Human Rightsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22096/hr.2020.121456.1199
dc.subjectتحملfa_IR
dc.subjectصلحfa_IR
dc.subjectگفتگوfa_IR
dc.subjectآزادی مذهبیfa_IR
dc.titleفراتر از مدارا: صلح، گفتگو و آزادی مذهبیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمدیر اجرایی اتحاد رسانه‌های شهرهای دوقلو، نیویورک، ایالات متحده آمریکا.fa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد