• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامۀ بین‌المللی حقوق‌بشر
    • دوره 02, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامۀ بین‌المللی حقوق‌بشر
    • دوره 02, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    فقر کودکان: بررسی مفاهیم و اندازه‌گیری

    (ندگان)پدیدآور
    و دیگران, آلبرتو مینوخین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    600.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقاله حاضر مفاهیم مختلف فقر کودکان، تعاریف دیگر برای کودکانی که در فقر به سر می‌برند و تلاش‌های لازم  برای نحوه اندازه‌گیری فقر را بررسی و ارائه می‌نماید. در این مقاله به این سؤالات پرداخته خواهد شد: کودکانی که در فقر به سر می‌برند چه کسانی هستند؟ آیا موضوع کودکانی که در فقر زندگی می‌کنند در استراتژی‌های ضد فقر گنجانده شده است؟ آیا دولت‌ها، سازمان‌های جامعه مدنی و سازمان‌های بین المللی سیاست‌هایی به منظور کاهش فقر کودکان شناسایی و اتخاذ کرده‌اند؟ آیا شرایط دخترانی که در فقر به سر می‌برند نیز مورد توجه قرار گرفته است؟ به طور کلی، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در مباحث مربوط به فقر، فقدان توجه به کودکان به چشم می‌خورد. آشکار نبودن فقر کودکان تاثیرات منفی برای استراتژی‌های ضد فقر که بندرت در طرح و اجرای خود برای کودکان نقش محوری در نظر می‌گیرند درپی دارد. در مقاله حاضر، بررسی می‌شود که فقدان مفهوم سازی و گفت‌و‌گو در ارتباط با موضوعات خاص مربوط به فقر کودکان عواقب بسیاری برای سیاست‌گذاری به همراه دارد.
    کلید واژگان
    سیاست‌ های کودکان
    فقر کودکان
    حقوق کودکان
    حقوق بشر
    کاهش فقر
    حقوق کودکان

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2007-11-22
    1386-09-01
    ناشر
    دانشگاه مفید
    Mofid University
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشگاه نیو اسکول نیویورک

    شاپا
    2423-6489
    2538-6360
    URI
    http://humanrights.mofidu.ac.ir/article_21323.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/357476

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • شناسایی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد: همبستگی مجموعه آزمون‌های ارزیابی حرکت کودکان (M-ABC) با سیاهه اختلال هماهنگی رشد در کودکان 6 و 7 ساله 

      بادامی, رخساره؛ بادامی, رخساره (دانشگاه شهید بهشتی, 2020-05-21)
      هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین همبستگی بین مجموعه آزمون‌های ارزیابی حر‌کت کو‌د‌کان با سیا‌هه اختلال هماهنگی رشد برای والدین در کودکان شش و هفت سالة شهر اصفهان بود. نمونة آماری این پژوهش را 243 کودک دختر و پسر 6 و 7 ساله ...

    • کارکردهای اجرایی در کودکان اتیسم: مقایسه توانایی طرح ریزی در کودکان اتیسم و کودکان طبیعی 6 تا 12 سال 

      پرویزی, فاطمه؛ لاجوردی, لاله؛ علیزاده زارع, مهدی؛ عشایری, حسن (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیShahid Beheshti University of Medical Sciences, 2016-03-20)
      مقدمه و اهداف پژوهش حاضر توانایی طرحریزی (planning ) را بررسی میکند که از جمله مهمترین کارکردهای اجرایی در انجام تکالیف روزمره و نیز یادگیری در زمینه ی کنش های رفتاری و حرکتی است. این توانمندی اجرایی نوعی مهارت شناختی است ...

    • مقایسه اثربخشی برنامه آموزشی رفتار با کودکان طلاق ویژه مادر و برنامه مداخله ویژه کودکان طلاق بر تاب آوری کودکان طلاق 

      بازرگان, مائده؛ دهقانی چم پیری, اکرم؛ رئیسی, زهره (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2021-12-22)
      بهبود ظرفیت‌های کودکان برای مقابله کارآمد با پیامدهای طلاق مورد نظر است. این پژوهش با هدف مقایسه اثربخشی برنامه آموزشی رفتار با کودکان طلاق ویژه مادر و برنامه مداخله ویژه کودکان طلاق بر تاب‌آوری کودکان طلاق انجام شد. روش ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب