فقر کودکان: بررسی مفاهیم و اندازهگیری
(ندگان)پدیدآور
و دیگران, آلبرتو مینوخیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مقاله حاضر مفاهیم مختلف فقر کودکان، تعاریف دیگر برای کودکانی که در فقر به سر میبرند و تلاشهای لازم برای نحوه اندازهگیری فقر را بررسی و ارائه مینماید. در این مقاله به این سؤالات پرداخته خواهد شد: کودکانی که در فقر به سر میبرند چه کسانی هستند؟ آیا موضوع کودکانی که در فقر زندگی میکنند در استراتژیهای ضد فقر گنجانده شده است؟ آیا دولتها، سازمانهای جامعه مدنی و سازمانهای بین المللی سیاستهایی به منظور کاهش فقر کودکان شناسایی و اتخاذ کردهاند؟ آیا شرایط دخترانی که در فقر به سر میبرند نیز مورد توجه قرار گرفته است؟ به طور کلی، ارزیابیها نشان میدهد که در مباحث مربوط به فقر، فقدان توجه به کودکان به چشم میخورد. آشکار نبودن فقر کودکان تاثیرات منفی برای استراتژیهای ضد فقر که بندرت در طرح و اجرای خود برای کودکان نقش محوری در نظر میگیرند درپی دارد. در مقاله حاضر، بررسی میشود که فقدان مفهوم سازی و گفتوگو در ارتباط با موضوعات خاص مربوط به فقر کودکان عواقب بسیاری برای سیاستگذاری به همراه دارد.
کلید واژگان
سیاست های کودکانفقر کودکان
حقوق کودکان
حقوق بشر
کاهش فقر
حقوق کودکان
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2007-11-221386-09-01
ناشر
دانشگاه مفیدMofid University
سازمان پدید آورنده
استاد دانشگاه نیو اسکول نیویورکشاپا
2423-64892538-6360
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
شناسایی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد: همبستگی مجموعه آزمونهای ارزیابی حرکت کودکان (M-ABC) با سیاهه اختلال هماهنگی رشد در کودکان 6 و 7 ساله
بادامی, رخساره؛ بادامی, رخساره (دانشگاه شهید بهشتی, 2020-05-21)هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین همبستگی بین مجموعه آزمونهای ارزیابی حرکت کودکان با سیاهه اختلال هماهنگی رشد برای والدین در کودکان شش و هفت سالة شهر اصفهان بود. نمونة آماری این پژوهش را 243 کودک دختر و پسر 6 و 7 ساله ...
-
کارکردهای اجرایی در کودکان اتیسم: مقایسه توانایی طرح ریزی در کودکان اتیسم و کودکان طبیعی 6 تا 12 سال
پرویزی, فاطمه؛ لاجوردی, لاله؛ علیزاده زارع, مهدی؛ عشایری, حسن (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیShahid Beheshti University of Medical Sciences, 2016-03-20)مقدمه و اهداف پژوهش حاضر توانایی طرحریزی (planning ) را بررسی میکند که از جمله مهمترین کارکردهای اجرایی در انجام تکالیف روزمره و نیز یادگیری در زمینه ی کنش های رفتاری و حرکتی است. این توانمندی اجرایی نوعی مهارت شناختی است ...
-
مقایسه اثربخشی برنامه آموزشی رفتار با کودکان طلاق ویژه مادر و برنامه مداخله ویژه کودکان طلاق بر تاب آوری کودکان طلاق
بازرگان, مائده؛ دهقانی چم پیری, اکرم؛ رئیسی, زهره (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2021-12-22)بهبود ظرفیتهای کودکان برای مقابله کارآمد با پیامدهای طلاق مورد نظر است. این پژوهش با هدف مقایسه اثربخشی برنامه آموزشی رفتار با کودکان طلاق ویژه مادر و برنامه مداخله ویژه کودکان طلاق بر تابآوری کودکان طلاق انجام شد. روش ...




