دوره 09, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
Peace With Justice: The Grounds of Human Rights From a Faith-Based Perspective
(دانشگاه مفیدMofid University, 2014-12-22)No Abstract No Abstract
-
De-Secularization in Europe and the Consequences for the Nexus Human Rights-Religion in the Middle East
(دانشگاه مفیدMofid University, 2014-12-22)No Abstract No Abstract
-
حمایت دیپلماتیک؛ قرائتی حقوق بشری و اسلامی
(دانشگاه مفیدMofid University, 2014-12-22)تا مدتها حمایت سیاسی از تبعه زیان دیده حق انحصاری دولتها به شمار میآمد که برخی اختلافات بین المللی مانند «ماوروماتیس»، «بارسلونا تراکشن»و «اونا» آن را تایید کرده اند. اکنون در پرتو توسعه حقوق بشر این برداشت تقویت ...
-
نسبت اخلاق و حقوق بشر در اندیشة ریچـارد رورتـی
(دانشگاه مفیدMofid University, 2014-12-22)به طور کلی در فلسفههای اخلاق مدرن تا این اواخر دو نگره یا مکتب حاکم بوده است. مکتب اخلاق «وظیفهگرا»که در آن بر ماهیت کنش تأکید میشود. این مکتب ابتدا از سوی ایمانوئل کانت مورد توجه قرار گرفت. بر این اساس، انجام یا خواست ...
-
جامعه شناسی سیاسی حقوق بشر
(دانشگاه مفیدMofid University, 2014-12-22)رهیافت مسلط در حوزه مطالعات حقوق بشر، نگرش حقوقی است.نگرش حقوقی بیش از هرچیز بر شناسایی و به رسمیت شناختن حقوق بشر توسط دولتها متمرکز است.در عین حال، دولتها خود بزرگترین ناقضین هنجارهای حقوق بشری میباشند. با وجود شکاف ...
-
همزیستی مسالمتآمیز انسانها از دیدگاه قرآن و نظام بینالمللی حقوق بشر
(دانشگاه مفیدMofid University, 2014-12-22)همزیستی مسالمتآمیز انسانها روشی است که صرفنظر از حقبودن مکتبها و منشها، یا سعادت و شقاوت افراد، به زندگی مسالمتآمیز انسانها و بهرسمیتشناختن حقوق اجتماعی آنان میپردازد.مقصود از همزیستی ...
-
صلح، عدالت و دموکراسی در جوامع چندقومیتی (متکثر): دموکراسی توافقی با تأکید بر مقایسه تطبیقی کشورهای بوسنی هرزگوین و عراق
(دانشگاه مفیدMofid University, 2014-12-22)برقراری و تامین صلح، عدالت و دموکراسی در جوامع انسانی ؛ امری است که تحصیل آن به دلیل وجود شکافهای اقتصادی و اجتماعی با مشکلاتی جدی روبروست. تردیدی نیست که وجود تفاوتهای فرهنگی و قومی بر مشکلات فوق الذکر خواهد افزود ...
-
گفتمان حقوق بشر و حقیقت انسان
(دانشگاه مفیدMofid University, 2014-12-22)"حقوق بشر" محصول عقلِ خودبنیادِ بشرِ مدرن و نتیجۀ نگاه پدیدارگرایانۀ اوست و منابع اصلیِ "دین اسلام"(کتاب و سنّت)، محصول وحی الهی و نگاه ذاتگرایانه به انسان. اوّلی با واقعیتگرایی و نگاه از پائین قرابت دارد و دومی ...



