بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL)، بر یادگیری حسابداری
(ندگان)پدیدآور
نحاس, کاظمکرمی, غلامرضاحجازی, رضوانخواجوی, شکرالهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تقریباً از سال 1984 تا به امروز کمیته و انجمنهای حرفهای حسابداری مانند AAA، IAES و AEC بیان کردهاند که سیستم آموزشی و یادگیری حسابداری نیازمند تغییر است و یکی از مهمترین اشاره آنها مربوط به فقدان یادگیری فعال بوده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL) بهعنوان یک تکنیک یادگیری فعال، بر یادگیری دانشجویان حسابداری میانه 1 در مقایسه با روش سنتی (معلم محور)، انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانشجویان حسابداری میانه 1 موسسه آموزش عالی زند شیراز در سال تحصیلی 97-96 میباشد و نمونه مورد مطالعه بر اساس جامعه در دسترس انتخاب و شامل دو گروه حسابداری میانه 1 جمعاً 70 نفر (35 نفر گروه آزمون و 35 نفر گروه کنترل) که هر دو گروه توسط یکی از محققین تدریس شده است.
در این پژوهش از پیش-آزمون و پس-آزمون جهت جمعآوری دادهها و از تجزیه و تحلیل کوواریانس برای آزمون دادهها استفاده شده که روایی آزمونها به تأیید 3 نفر از مدرسین دانشگاه رسید است. نتایج نشان دهنده یادگیری بهتر دانشجویان گروه آزمون (TBL) در مقایسه با گروه کنترل (سنتی) است.
کلید واژگان
یادگیری مبتنی بر تیمTBL
یادگیری فعال
حسابداری میانه
شماره نشریه
45تاریخ نشر
2020-03-201399-01-01
ناشر
انجمن حسابداری ایران مدیر مسئول و سردبیر: دکتر علی ثقفی مدیریت مجله و دبیرکل انجمن: ناصر پرتوی همکار اجرایی: مریم اصغرزاده بدرLicence Holder Iranian Accounting Association Director & Editor-in-chief Ali Saghafi(PhD) Director & General Secretary Naser Partovi Editorial Assistant Maryam Asgharzadeh Badr
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری حسابداری پردیس بینالمللی کیش، دانشگاه تهراندانشیار گروه حسابداری و مدیریت و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
استاد دانشگاه الزهرا، دانشکده علوم اجتماعی، تهران، ایران
دانشیار حسابداری دانشگاه شیراز، ایران




