• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات حسابداری و حسابرسی
    • دوره 12, شماره 45
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات حسابداری و حسابرسی
    • دوره 12, شماره 45
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL)، بر یادگیری حسابداری

    (ندگان)پدیدآور
    نحاس, کاظمکرمی, غلامرضاحجازی, رضوانخواجوی, شکراله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.177 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تقریباً از سال 1984 تا به امروز کمیته و انجمن‏های حرفه‏ای حسابداری مانند AAA، IAES و AEC بیان کرده‏اند که سیستم آموزشی و یادگیری حسابداری نیازمند تغییر است و یکی از مهم‏ترین اشاره آنها مربوط به فقدان یادگیری فعال بوده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL) به‏عنوان یک تکنیک یادگیری فعال، بر یادگیری دانشجویان حسابداری میانه 1 در مقایسه با روش سنتی (معلم محور)، انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانشجویان حسابداری میانه 1 موسسه آموزش عالی زند شیراز در سال تحصیلی 97-96 می‏باشد و نمونه مورد مطالعه بر اساس جامعه در دسترس انتخاب و شامل دو گروه حسابداری میانه 1 جمعاً 70 نفر (35 نفر گروه آزمون و 35 نفر گروه کنترل) که هر دو گروه توسط یکی از محققین تدریس شده است. در این پژوهش از پیش-آزمون و پس-آزمون جهت جمع‏آوری داده‏ها و از تجزیه و تحلیل کوواریانس برای آزمون داده‏ها استفاده شده که روایی آزمون‏ها به تأیید 3 نفر از مدرسین دانشگاه رسید است. نتایج نشان دهنده یادگیری بهتر دانشجویان گروه آزمون (TBL) در مقایسه با گروه کنترل (سنتی) است.
    کلید واژگان
    یادگیری مبتنی بر تیم
    TBL
    یادگیری فعال
    حسابداری میانه

    شماره نشریه
    45
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    انجمن حسابداری ایران مدیر مسئول و سردبیر: دکتر علی ثقفی مدیریت مجله و دبیرکل انجمن: ناصر پرتوی همکار اجرایی: مریم اصغرزاده بدر
    Licence Holder Iranian Accounting Association Director & Editor-in-chief Ali Saghafi(PhD) Director & General Secretary Naser Partovi Editorial Assistant Maryam Asgharzadeh Badr
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری حسابداری پردیس بین‏المللی کیش، دانشگاه تهران
    دانشیار گروه حسابداری و مدیریت و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
    استاد دانشگاه الزهرا، دانشکده علوم اجتماعی، تهران، ایران
    دانشیار حسابداری دانشگاه شیراز، ایران

    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/iaar.2020.107124
    http://www.iaaaar.com/article_107124.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/356941

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب