تاثیر توانایی مدیریت و رقابت در بازار محصول بر چسبندگی هزینهها
(ندگان)پدیدآور
هاشمی, سید عباساصغری, مریمصدری زاده, سحرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش تعیین تاثیر توانایی مدیریت و رقابت در بازار محصول بر چسبندگی هزینهها است. چسبندگی هزینه به مفهوم عدم تقارن در رفتار هزینهها به هنگام افزایش و کاهش فروش است. به منظور دستیابی به هدف پژوهش 119 شرکت از بین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سالهای 1387 الی 1393 برای نمونه آماری انتخاب شدند. یافتههای پژوهش نشان میدهند که توانایی مدیریت بر چسبندگی هزینههای اداری، عمومی و فروش تاثیر معناداری ندارد، اما رقابت در بازار محصول بر چسبندگی هزینهها تاثیر مثبت و معناداری داشته است.
کلید واژگان
توانایی مدیریتیچسبندگی هزینهها
کارایی شرکت
رقابت در بازار محصول
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
انجمن حسابداری ایران مدیر مسئول و سردبیر: دکتر علی ثقفی مدیریت مجله و دبیرکل انجمن: ناصر پرتوی همکار اجرایی: مریم اصغرزاده بدرLicense Holder: Iranian Accounting Association Director & Editor-in-chief: Ali Saghafi(Ph.D) Director & Secretary General: Naser Partovi Editorial Assistant: Maryam Asgharzadeh Badr
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه حسابداری، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، ایرانعضو هیات علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، ایران
کارشناسی ارشد حسابداری، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، ایران




