ارزیابی وضعیت آموزشهای دانشگاهی برای ترویج کارآفرینی در رشتة زبان و ادبیات عربی (با تکیه بر محتوای آموزشی و روشهای تدریس)
(ندگان)پدیدآور
جوانرودی, مصطفیشریفی, نسیمرستمی, احساننوع مدرک
Textعلمی - پژوهش
زبان مدرک
العربيةچکیده
این تحقیق با هدف بررسی وضعیت آموزشهای دانشگاهی برای ترویج کارآفرینی انجام شدهاست. جامعة آماری تحقیق، دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتة زبان و ادبیات عربی استان کرمانشاه (138 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و 42 نفر دانشجوی دکتری)، در سال تحصیلی 1395-1394 است که بر اساس جدول مورگان تعداد 140 نفر از آنها با روش نمونهگیری تصادفی ـ نسبی انتخاب شدند. این تحقیق کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق است که پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ به دست آمد. تجزیهوتحلیل آماری پس از استخراج دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS18 انجام پذیرفت. نتایج نشان داد به عقیدة دانشجویان، آموزشهای ارائهشده و محتوای آموزشی فعلی دانشگاه، برای ترویج کارآفرینی نامناسباند. همچنین به اعتقاد دانشجویان، از مهمترین خصوصیات آموزشهای فعلی دانشگاه، استفاده از روشهای نوین تدریس به جای روشهای سنتی و مهمترین خصوصیات آموزشگران دانشگاه ایجاد انگیزه و علاقه در دانشجویان برای انجام تحقیق و پژوهش، و مهمترین خصوصیات محتوای آموزشی فعلی دانشگاه، تناسب آن با تواناییها و علایق دانشجویان است.
کلید واژگان
کارآفرینیمحتوای آموزشی
آموزشهای دانشگاهی
زبان و ادبیات عربی
ادبی
شماره نشریه
47تاریخ نشر
2018-09-011397-06-10
ناشر
انجمن ایرانی زبان وادبیات عربیسازمان پدید آورنده
استادیار گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه پیام نورکارشناس ارشد زبان و ادبیات عربی دانشگاه پیام نور
دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه




