مرور السنة 10, العدد 33 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
بررسی شاخصهای همتألیفی در مقالات مجله انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) طی سالهای 2013-2012
(انجمن ایرانی زبان وادبیات عربی, 2057-10-22)این پژوهش با هدف بررسی شاخصهای مختلف همتألیفی نویسندگان مجله انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی در سال 2012 تا 2013 صورت گرفتهاست. نتایج نشان میدهد که در این دو سال 60 مقاله به چاپ رسیده که 40 مقاله به زبان فارسی و 20 ...
-
تحلیل زیباییشناختی تصویرهای هنری و موسیقایی صحیفه سجادیه (مطالعه موردی دعاهای 23، 24، 25)
(انجمن ایرانی زبان وادبیات عربی, 2057-10-22)در میان آثار بهجامانده از معصومین (ع)، نیایشهای امام سجاد (ع) به لحاظ سبک و اسلوب بیان از دیگر آثار متمایز است. امام سجاد با ارائه کتاب صحیفه، باب تازهای از ادبیات موسوم به ادب دعا را گشودند که به لحاظ ادبی از نمونههای ...
-
دلالة العنوان فی "رسالة من المنفی" لمحمود درویش و"نامه" لأحمد شاملو (دراسة مقارنة)
(انجمن ایرانی زبان وادبیات عربی, 2057-10-22)السیمیائیة تتناول دراسة النصوص الأدبیة و عناصرها دراسة دلالیة بأسالیب جدیدة. فمنها العنوان الذی یعتقد النقاد أنّه أول إشارة تواجه المتلقی و مفتاح دلالی یختزل بنیة النص فی کلمة أو عدة کلمات، و عن طریقه یمکن للقارئ الغوص فی ...
-
موقعیت متن در دو داستان کوتاه خسرو نوشتة عبدالحسین وجدانی و نخستین جام، اثر مصطفی لطفی منفلوطی با رویکرد فرکلاف
(انجمن ایرانی زبان وادبیات عربی, 2057-10-22)نظریة نـورمن فرکلاف یکی از رویکردهای تحلیل گفتمان انتقادی در نقد ادبیات داستانی است که متون را در سه سطح توصیف، تفسیر، و تبیین، بررسی میکند.در این جستار، سعی بر این است که دو داستان «خسرو» اثر عبدالحسین وجدانی و «نخستین ...
-
بنمایههای شهادت در اشعار علامه سیدمحمدحسین فضلالله (با تکیه بر شهیدان اندیشمند و رهبران دینی و فکری)
(انجمن ایرانی زبان وادبیات عربی, 2057-10-22)از شاعران معاصر و مراجع تقلید عالم تشیع علامه محمدحسین فضلالله در دیوان خود اشعاری با مضامین دینی و اجتماعی درباره شهید و شهادت و تأثیرگذاری آن بر جامعه سروده است. نگارندگان در این مقاله در پی آن هستند تا مشخص کنند کدام ...
-
الانزیاح الشعری فی الخطاب الثوری لشعر فاروق جویدة
(انجمن ایرانی زبان وادبیات عربی, 2057-10-22)لایتمیز الشعر السیاسی الثوری بمضامینه السیاسیة فحسب، بل بنسجه الفنی الذی یجعل الکلمة الشعریة علیا، لأن المعانی السیاسیة مطروحة فی الشارع العام یعرفها الجمیع، فالأداء اللغوی الجمیل هو الفاصل الذی یرفع الشعر دون الآخر. ...



