• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی زن و فرهنگ
    • دوره 3, شماره 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی زن و فرهنگ
    • دوره 3, شماره 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر عوامل درونی و بیرونی بر بروز رفتارهای کارآفرینانه زنان

    (ندگان)پدیدآور
    آرامون, هاجرمیرغفوری, حبیب اللهزارع احمدآبادی, حبیب
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    393.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله اصلی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کارآفرینی زنان از مباحثی است که به منظور حل معضل بیکاری زنان در ده های اخیر مورد توجهدولت مردان و مسئولان کشور قرار گرفته است. اگرچه در گذشته بین عوامل مؤثر بر کارآفرینی زنان و مردانتفاوتی قائل نبودند ولی با توجه به تفاوت های شخصیتی و شناختی بین زنان و مردان، محققان به تدریج بینعوامل مؤثر بر کارآفرینی زنان و مردان تفاوت قائل شدند. با توجه به این که صنعت پوشاک یزد یکی ازقدیمی ترین صنایعی است که زنان توانایی خود را در آن به نمایش گذاشته اند، در این مقاله بر آنیم که عواملدرونی و بیرونی مؤثر بر فعالیت های کارآفرینانه زنان را شناسایی کرده و ارتباط آن ها با یکدیگر و همچنینتأثیرگذاری این عوامل را مورد مطالعه قراردهیم. بدین منظوراز پرسشنامه محقق ساخته حاوی 55 سوالاستفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی زنانی است که در صنعت پوشاک یزد مبادرت بهاقدامات کارآفرینانه کرده اند. به منظور آزمون فرضیات پژوهش از تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی استفاده شدهاست. نتایج این تحقیق نشان می دهد که ویژگی های شخصیتی، شناختی و الگوی نقش که جزء عوامل درونیهستند ارتباط خطی مستقیمی با بروز رفتارهای کارآفرینانه زنان دارند. همچنین عوامل بیرونی شامل مؤلفه هایسازمانی و فرهنگ اجتماعی ارتباط خطی مستقیم ولی مؤلفه های محیطی شامل سطح دسترسی به منابع وسطح پویایی محیطی ارتباط غیرخطی از نوع درجه دوم با بروز رفتارهای کارآفرینانه زنان دارند. نکته قابلتوجه نقش تعدیل گرانه ای است که سطح پویایی محیطی و سطح دسترسی به منابع بر روابط دیگر متغیرها باکارآفرینی زنان نشان دادند.
    کلید واژگان
    کارآفرینی زنان
    عوامل درونی
    عوامل محیطی
    جامعه شناسی
    روان شناسی

    شماره نشریه
    8
    تاریخ نشر
    2011-08-23
    1390-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
    Islamic Azad University Ahvaz Branch
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت اجرایی، دانشگاه یزد، ایران
    دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد
    دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد

    شاپا
    2008-8426
    2676-6973
    URI
    http://jwc.iauahvaz.ac.ir/article_523339.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/354743

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب