• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی زن و فرهنگ
    • دوره 11, شماره 42
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی زن و فرهنگ
    • دوره 11, شماره 42
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی عوامل و پیامدهای یادگیری دگرگون‌ساز: عوامل بازگشت زنان به تحصیل

    (ندگان)پدیدآور
    اخوان تفتی, مهنازرجب‌پور عزیزی, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    589.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله اصلی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل و پیامدهای بازگشت زنان به تحصیل در قائم‌شهر بود. جامعه پژوهش حاضر دانشجویان زن بزرگسال دوره کارشناسی این شهر قائم‌شهر بودند. با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند 15 دانشجوی زن بالای سن 36 سال از دانشگاه فروردین قائمشهر انتخاب شدند.  طرح پژوهش کیفی از نوع  پدیدارشناختی است. اطلاعات با استفاده از مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته گردآوری شد و با روش تحلیل محتوا کدگذاری و تحلیل شد. تحلیل یافته‌ها نشان داد عوامل گوناگونی در شکل‌گیری یادگیری دگرگون‌ساز زنان نقش دارند. مهم ترین آن­ها به ترتیب احساس خلاء، مرگ فرد مورد علاقه، درگیر شدن در یک رابطه، طلاق و از دست دادن شغل بود. همچنین پنج درون مایه سلامت روان، خانواده، اهداف پیشرفت، امنیت مالی و مدرک»  به عنوان دلایل ورود زنان بزرگسال به آموزش عالی شناسایی شد. طبق نتایج بدست آمده در این پژوهش چهار درون‌مایه رشد تفکر انتقادی، دگرگونی فرهنگی، عواطف و معنویت به عنوان پیامدهای یادگیری دگرگون‌ساز در این مطالعه شناسایی شدند.
    کلید واژگان
    یادگیری دگرگون‌ساز
    عوامل بازگشت به تحصیل
    زنان

    شماره نشریه
    42
    تاریخ نشر
    2020-01-21
    1398-11-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
    Islamic Azad University Ahvaz Branch
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه الزهرا(س) تهران، گروه روان‌شناسی تربیتی، تهران، ایران.
    دانشگاه الزهرا(س) تهران، گروه روان‌شناسی تربیتی، تهران، ایران.

    شاپا
    2008-8426
    2676-6973
    URI
    http://jwc.iauahvaz.ac.ir/article_671187.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/354626

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب