Experimental Study for Addition Rough Surfaces on a Vehicle Floor Body and Comparison of Aerodynamics Coefficient
(ندگان)پدیدآور
Rayzan, KooroshKeshavarzi, Ahmadنوع مدرک
TextPersian
زبان مدرک
Englishچکیده
پس از اختراع خودرو، بشر بزودی به رابطه میان مقاومت هوا و حرکت اتومبیل پی برد. به مرور زمان با بهبود عملکرد خودروها از جهات مختلف و بالارفتن قیمت سوخت، بهبود آیرودینامیکی نیز به مسألهای اساسی تبدیل شد. پژوهشگران دریافتند که توجه به آیرودینامیک نه تنها برای دستیابی به سرعتهای بالاتر، بلکه به منظور کاهش مصرف سوخت و ایجاد پایداری مناسب در خودرو، امری ضروری است. به همین دلیل تاکنون تحقیقات زیادی در دنبا بر روی آیرودینامیک خودرو انجام گرفته است. در این مقاله میخواهیم اثر زبری سطح را در چند نقطه زیرین خودرو بررسی کنیم. روش کار بصورتی است که در دو ناحیه زیر خودرو که بیشترین احتمال جدایش جریان وجود دارد یعنی بعد از چرخهای جلو و عقب خودرو که جریان در حال ترک بدنه خودرو میباشد، صفحات زبر چسبانده شد و اثرات این سطوح زبر را با حالت صاف بصورت آزمایشگاهی در تونل باد مقایسه گردید. نتایج بدست آمده نشان داد که از سرعت m/s 15 تا m/s 35 نیروی پسا حدود 6درصد کاهش یافت
کلید واژگان
Experimental StudiesAdditional Elements
Optimum Dimension
Rough Surfaces
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-11-011395-08-11
ناشر
Islamic Azad University, Khomeinishahr Branchسازمان پدید آورنده
Islamic Azad University, Najafabad BranchYoung Researchers and Elite Club, Khomeinishahr Branch, Islamic Azad University, Khomeinishahr, Iran




