• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Studies in Learning and Teaching English
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Studies in Learning and Teaching English
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Success in Raven’s Test as an Index of Intelligence: Does Bi/Multilingualism Matter?

    (ندگان)پدیدآور
    Sadighi, Firooz
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    620.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The present study seeks to find out whether or not higher scores of bilingual and multilingual speakers in Raven's intelligence test owe a debt to their bi/ multilingualism. To this end, 50 abridged versions of Raven's test were randomly distributed among a population of almost 200 freshman university students out of which forty four booklets were returned at the end of administration sessions. The results of statistical analyses proved that bilingual and multilingual speakers enjoy higher IQ levels. The significance test confirms the fact that cognitive development of individuals has a direct relation with the number of languages spoken by them.
    کلید واژگان
    Raven’s test
    Bilingualism
    multilingualism
    cognitive development. Language is a mirror of mind. (Akmajian
    et al. 2001
    p. 9)

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-06-01
    1391-03-12
    ناشر
    Islamic Azad University-Shiraz Branch
    سازمان پدید آورنده
    Shiraz Azad University

    شاپا
    2251-8541
    2476-7727
    URI
    http://jslte.iaushiraz.ac.ir/article_522585.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/353493

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب