مرور دوره 2, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار

  • بررسى سبک‏ شناختى ردیف در غزل‏ هاى سنایى و خاقانى 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد, 2011-05-22)
    به باور "مظاهر مصفّا"، طولانى‏ترین و متکلّف‏ترین ردیف‏ها در شعر سنایى آمده است و کسانى که از سابقه این‏گونه ردیف‏ها در شعر سنایى آگاهند؛ از ردیف‏هاى خاقانى تعجّب نخواهند کرد. از آن‏جا که خاقانى از میان متأخّرین عصر خویش ...

  • بررسى سبکى "لسان‏ الذاکرین" راثى نایینى 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد, 2011-05-22)
    خطه هنرپرور اصفهان، از دیرباز، مهد عالمان بزرگ و ادیبان نام‏آور بوده است. یکى از این شاعران، ادیبان و عارفان سوخته‏جگر، "راثى نایینى" است. کسى که در مکتب ادبى اصفهان بالیده و در این شهر، یکى از آثار جذاب و روح‏نواز حوزه ...

  • بررسى ساختارى حکایت‏ هاى گلستان سعدى 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد, 2011-05-22)
    این تحقیق در پى بررسى ساختمان حکایت‏هاى گلستان سعدى و نیز شکل پى‏رنگ (مقدمه، تنه، پایان) در این حکایت‏ها است و این‏که سعدى از چه شکل و ساختمانى براى قصه و داستان‏پردازى بهره برده است. در این جستار، پس از بیان توضیحاتى براى ...

  • بررسى عناصر داستان در کلیله و دمنه فارسى و عربى 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد, 2011-05-22)
    یکى از مهم‏ترین متون ادب فارسى که از دیرباز تاکنون توجه بسیارى از محققان و پژوهشگران را به خود جلب نموده، کتاب کلیله و دمنه است. به دلیل ترجمه این کتاب در دوره‏هاى مختلف مترجمان برحسب ذوق خویش و در گذر زمان دخل و تصرّف‏هایى ...

  • بررسى تخلّص در غزل ابتهاج 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد, 2011-05-22)
    نقد و بررسى سنت‏هاى شعرى از بهترین راه‏ها و زمینه‏هایى است که در جهت شناخت و معرفى سبک عمومى یا شخصى شاعران، مفید و راهگشا تواند بود. سنت‏هایى که عموما از دوره‏اى به دوره دیگر منتقل مى‏شود و همواره یکى از ارکان عمده در ...

  • بررسى کنایات شاهنامه در بخش تاریخى (رویکردى فرهنگ ‏واره‏اى) 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد, 2011-05-22)
    فردوسى در شاهنامه براى بیان افکار و اندیشه‏هایش نیروى تخیّل را به‏کار مى‏گیرد و گونه‏هاى مختلف خیال در تصویرپردازى‏هاى او بازتابى هنرمندانه مى‏یابد. او از کنایه که یکى از طبیعى‏ترین راه‏هاى بیان و قوى‏ترین راه القاى معانى ...