• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 15, شماره 57
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 15, شماره 57
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل مؤثر و روابط بین آن‌ها در ارتقای استفاده از فناوری‌های دیجیتال در میان معلمان دوره دوم ابتدایی و دبیران ریاضی دوره اول متوسطه

    (ندگان)پدیدآور
    زینی وندنژاد, فرشته
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.717 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تلفیق فناوری‌های دیجیتال در فرآیند یاددهی و یادگیری یک پدیده جهانی است که عمدتاً به‌وسیله دولت‌ها، در دانشگاه‌ها، دانشکده‌های علوم تربیتی و مدارس با هدف بهبود سیستم آموزشی توصیه می‌شوند. هرچند علی‌رغم قابلیت‌های متعدد این فناوری‌ها، استفاده از آن‌ها در کلاس‌های درس، جدید و بیشتر محدود به پایه‌های ابتدایی است. این مطالعه با رویکرد آمیخته سلسله مراتبی اکتشافی، به استخراج عوامل مؤثر در ارتقای استفاده از فناوری‌های دیجیتال از طریق مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با شرکت شش گروه سه تا پنج‌نفری پرداخته و با اجرای پیمایش با شرکت 457 نفر از معلمان دوره دوم ابتدایی و دبیران ریاضی اول متوسطه به‌وسیله تحلیل مسیر با استفاده از مدل‌سازی معادله ساختاری، روابط بین عوامل را آزمون و پیشنهاد‌هایی برای ارتقای استفاده از آن‌ها ارائه‌کرده است. نتیجه اصلی این پژوهش این است که آمادگی معلم در استفاده فناوری‌های دیجیتال متأثر از آمادگی مدرسه است که روی استفاده دانش‌آموزان از فناوری‌های دیجیتال اثر مثبت و معناداری دارد.
    کلید واژگان
    فناوری‌های دیجیتال
    دوره دوم ابتدایی
    معلمان ابتدایی
    دبیران ریاضی دوره اول متوسطه

    شماره نشریه
    57
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس پژوهشی پژوهشکده برنامه ریزی درسی و مطالعات نوآوری آموزشی

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_112942.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352694

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب