• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 10, شماره 36
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 10, شماره 36
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عملکرد آموزگاران در تهیه و به کارگیری ابزار جمع‌آوری و ساماندهی اطلاعات در ارزشیابی توصیفی - کیفی

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی, پروینصمدی, پروینموحدیان, زهره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    468.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش، بررسی عملکرد آموزگاران در تهیه و به­کارگیری ابزار جمع­آوری و ساماندهی اطلاعات در ارزشیابی توصیفی -کیفی است. نوع تحقیق، کاربردی و روش تحقیق کیفی است. جامعه آماری پژوهش، آموزگاران زن مجری ارزشیابی توصیفی پایه­های اول، دوم و سوم دبستان‌های شهرستان فراشبند و حجم نمونه، شامل 12 نفر از آموزگاران مذکور است که بر اساس نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. از روش مثلث سازی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است. ابزار پژوهش، مصاحبه­ (نیمه ساختاریافته) و بررسی اسناد (پوشه­ی­کار، چک­لیست یا فهرست وارسی، واقعه­نگاری و آزمون عملکردی) است. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از آمار توصیفی صورت گرفت. نتایج نشان داد آموزگاران از ابزارهای مورد بررسی برداشت نادرستی دارند و به اهداف آن پی نبرده­اند. آن‌ها ابزار مورد بررسی را به درستی تهیه نمی­کنند و به­کار نمی­برند. آموزگاران با کژتابی ذهنی ابزار زدگی و مشکلات تعدد ابزارها روبه رو هستند. از جمله راه­حل­های پیشنهادی، برگزاری دوره­های آموزشی به‌صورت کارگاهی برای آموزگاران، نظارت بر کار آموزگاران و تعامل آنان با همدیگر است.
    کلید واژگان
    ارزشیابی توصیفی- کیفی
    ابزار ارزشیابی توصیفی
    پوشه‌ی کار
    واقعه‌نگاری
    چک‌لیست (فهرست وارسی)
    آزمون عملکردی

    شماره نشریه
    36
    تاریخ نشر
    2015-03-21
    1394-01-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه الزهرا (س) تهران
    دانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه الزهرا (س) تهران
    کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه الزهرا (س)

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_60775.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352669

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب