تأثیر استفاده از نرم افزارهای آموزشی در تقویت مهارتهای نوشتاری دانشآموزان
(ندگان)پدیدآور
نظیری, الهامقاسم پور, حسیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف بررسی میزان تأثیر استفاده از نرمافزارهای آموزشی در تقویت مهارت نوشتاری دانشآموزان پایه سوم شهر کرمانشاه انجام گرفت. روش این تحقیق با توجه به گروههای مورد مطالعه، تجربی است. از میان جامعه آماری، چهار دبستان به صورت تصادفی نمونه آماری را تشکیل دادهاند. پس از تجزیه و تحلیل و مقایسه بین میانگین نمرات گروهها تأثیر آموزشهای نرم افزاری در تقویت مهارت نوشتاری تأیید شد. نمرات در دو درس املا و بنویسیم فارسی بهطور معنیداری افزایش پیدا کرده بود اما در درس انشای فارسی تأثیر معناداری نداشته است. از سوی دیگر آموزشهای الکترونیکی علاقهمندی دانشآموزان را به مهارتهای نوشتاری افزایش داده است.
کلید واژگان
نرمافزار آموزشیاملا
انشا
فناوری آموزشی
مهارت نوشتاری
شماره نشریه
36تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01
ناشر
انجمن مطالعات برنامه درسی ایرانسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد آموزش زبان فارسی ، آموزگار منطقه2 شهرستان کرمانشاهعضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی




