• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 10, شماره 37
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 10, شماره 37
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر تدریس با الگوی مدیریت آموزش بر پیشرفت تحصیلی علوم تجربی و مهارت حل مسئله دانش‌آموزان سال ششم ابتدایی

    (ندگان)پدیدآور
    امیراحمدی, یونسصفیان بلداجی, رضوان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    575.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    الگوی مدیریت آموزش، نظریه‌ای جدید و هم‌خانواده‌ی الگوهای پردازش اطلاعات است که بر سازماندهی اطلاعات و ساختن مفاهیم در روندی استقرایی- قیاسی به منظور توانمندتر شدن دانش‌آموز در یادگیری، درک بهتر روابط میان اطلاعات، پرورش مهارت‌های بنیادی تفکر و ... تأکید دارد. هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر تدریس علوم تجربی با استفاده از الگوی مدیریت آموزش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانش­آموزان سال ششم دوره ابتدایی است. روش تحقیق از نوع شبه آزمایشی بوده و با استفاده از طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه انجام شده است. در این تحقیق جامعه آماری 58 نفر از دانش‌آموزان پسر پایه ششم در یکی از دبستان­های دولتی ناحیه 2 شهرری است و انتخاب نمونه به صورت تمام شماری در سال تحصیلی 94-93 انجام گرفت و جهت تحلیل داده­های آماری از تحلیل کواریانس و تی مستقل استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می­دهد که آموزش علوم تجربی با استفاده از الگوی مدیریت آموزش بر پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان تأثیر مثبت دارد و مهارت حل مسئله دانش‌آموزان را بهبود می‌بخشد.
    کلید واژگان
    الگوی مدیریت آموزش
    آموزش علوم تجربی
    پیشرفت تحصیلی
    حل مسئله

    شماره نشریه
    37
    تاریخ نشر
    2015-08-23
    1394-06-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی
    دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه خوارزمی

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_60764.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352661

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب