تأثیر تدریس با الگوی مدیریت آموزش بر پیشرفت تحصیلی علوم تجربی و مهارت حل مسئله دانشآموزان سال ششم ابتدایی
(ندگان)پدیدآور
امیراحمدی, یونسصفیان بلداجی, رضواننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
الگوی مدیریت آموزش، نظریهای جدید و همخانوادهی الگوهای پردازش اطلاعات است که بر سازماندهی اطلاعات و ساختن مفاهیم در روندی استقرایی- قیاسی به منظور توانمندتر شدن دانشآموز در یادگیری، درک بهتر روابط میان اطلاعات، پرورش مهارتهای بنیادی تفکر و ... تأکید دارد. هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر تدریس علوم تجربی با استفاده از الگوی مدیریت آموزش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانشآموزان سال ششم دوره ابتدایی است. روش تحقیق از نوع شبه آزمایشی بوده و با استفاده از طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه انجام شده است. در این تحقیق جامعه آماری 58 نفر از دانشآموزان پسر پایه ششم در یکی از دبستانهای دولتی ناحیه 2 شهرری است و انتخاب نمونه به صورت تمام شماری در سال تحصیلی 94-93 انجام گرفت و جهت تحلیل دادههای آماری از تحلیل کواریانس و تی مستقل استفاده شد. نتایج تحقیق نشان میدهد که آموزش علوم تجربی با استفاده از الگوی مدیریت آموزش بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تأثیر مثبت دارد و مهارت حل مسئله دانشآموزان را بهبود میبخشد.
کلید واژگان
الگوی مدیریت آموزشآموزش علوم تجربی
پیشرفت تحصیلی
حل مسئله
شماره نشریه
37تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
انجمن مطالعات برنامه درسی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمیدانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه خوارزمی




