• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 14, شماره 54
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 14, شماره 54
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و اعتباربخشی الگوی مطلوب برنامه درسی رشته‌های کاردانش با رویکرد کارآفرینی

    (ندگان)پدیدآور
    مقام دوست, ابوبکرحاتمی, جوادطلایی, ابراهیمشمس, غلامرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    612.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف مقاله طراحی و اعتباربخشی الگوی مطلوب برنامه درسی رشته­های کاردانش با رویکرد کارآفرینی بود. برای تحقق اهداف تحقیق، تلفیقی از روش­های تحلیل محتوای اسنادی و دلفی استفاده شد. نمونه­های آماری انتخاب شده شامل 24منبع در ارتباط با برنامه درسی و آموزش کارآفرینی و همچنین تعداد 17 نفر از کارآفرینان برتر و 17 نفر از متخصصان برنامه درسی است که بصورت هدفمند انتخاب شده بودند. فنون گردآوری داده­ها عبارت از مصاحبه نیمه ساختاریافته فردی با متخصصان کارآفرینی و تحلیل کیفی متون بود. یافته­های این پژوهش، در فعالیت اول و دوم استخراج مولفه­های اصلی کارآفرینی (خلاقیت، نوآوری، کارگروهی، پشتکار، ریسک­پذیری و رهبری) بود و در فعالیت سوم الگوی برنامه درسی بر اساس هریک از مولفه­های برگزیده در قالب عناصر چهارگانه برنامه درسی تدوین گردید. در بخش چهارم الگوی طراحی شده توسط 30 نفر از صاحبنظران برنامه ریزی درسی اعتبار بخشی شد، که نتیجه­ی اعتباربخشی گویای مطلوبیت بالای الگوی برنامه درسی طراحی شده بود.
    کلید واژگان
    "برنامه درسی کاردانش"
    "طراحی الگو"
    "اعتباربخشی"
    "رویکرد کارآفرینی"

    شماره نشریه
    54
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه تعلیم و تربیت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    گروه تعلیم و تربیت ، دانشکده علوم انسانی،دانشگاه تربیت مدرس، تهران،ایران
    گروه تعلیم و تربیت دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس تهران ایران
    رهبری و توسعه آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران،ایران

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_100336.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352622

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب