تحلیل ساختاری مولفههای آموزش بالینی در تربیت و آماده سازی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان
(ندگان)پدیدآور
رستگاری, نرگسموسی پور, نعمت الهناطقی, فائزهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مقاله، تحلیل ساختاری مؤلفههای آموزش بالینی در آموزش دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان است و بدین منظور، از روش توصیفی برای جمعآوری اطلاعات از جامعه آماری مدرسان دانشگاه فرهنگیان استفاده شد و از نمونهای به تعداد 123 نفر با بکارگیری یک پرسشنامه کسب اطلاع گردید. اعتبار ابعاد این مقیاس به روش ضریب آلفای کرونباخ (87/.) به دست آمد. برای تجزیه و تحللیل اطلاعات از مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار ایموس (نسخه 24) استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل معادلات ساختاری نشان داد که نتایج مدل یابی معادله ساختاری ضمن تأیید برازش مدل نشان داد هر یازده مؤلفه مورد بررسی دارای تأثیر معناداری بر اجرای آموزش بالینی در تربیت و آمادهسازی دانشجومعلمان هستند و از بین مؤلفههای تأثیرگذار، «ایجاد محیط آموزشی تعاملی» بیشترین تأثیر را بر اجرای آموزش بالینی دارد و سایر متغیرها در درجات بعدی اهمیت قرار میگیرند.
کلید واژگان
آموزش بالینیقضاوت بالینی
تجویز مداخله گرای تشخیصی
دانشجومعلم
نظارت بالینی
شماره نشریه
50تاریخ نشر
2018-11-221397-09-01
ناشر
انجمن مطالعات برنامه درسی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشگاه فرهنگیاندانشیار دانشگاه تربیت مدرس
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی اراک




