• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 13, شماره 48
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 13, شماره 48
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزشیابی وضعیت یاددهی – یادگیری معلمان دوره ابتدایی شهر یزد بر اساس مدل اشور و ویژگی‌های جمعیت شناختی

    (ندگان)پدیدآور
    سبحانی نژاد, مهدیسربازیان اسفندآباد, رقیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    581.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر ارزشیابی وضعیت یاددهی – یادگیری معلمان دوره ابتدایی شهر یزد براساس مدل اشور و ویژگی‌های جمعیت شناختی بوده است. نوع پژوهش کاربردی وروش آن توصیفی از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش معلمان دوره ابتدایی شهر یزد در سال تحصیلی 96-1395بالغ بر4196 نفر بوده است. با استفاده ازجدول کرجسی ومورگان تعداد 351نفرازمعلمان به عنوان نمونه آماری به شیوه طبقه‌ای متناسب باحجم انتخاب شده‌اند. ابزارگردآوری داده پرسشنامه محقق ساخته براساس مدل اشوربوده است.روش‌های آماری در این پژوهش آمار توصیفی شامل (میانگین، توزیع فراوانی و انحراف معیار) و آمار استنباطی شامل (آزمونT  تک نمونه‌ای، آزمونT  دوگروه مستقل، آزمون F تحلیل واریانس یک راهه و آزمون‌های تعقیبی مربوط) می‌باشد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که میانگین اقدام معلمان دوره ابتدایی شهر یزد در ابعاد؛ تحلیل ویژگی‌های دانش‌آموزان و انتخاب روش‌ها، رسانه‌ها و مواد آموزشی در فرآیند تدریس پایین‌تر از حد متوسط و در بعد میزان بکارگیری رسانه‌ها  و مواد آموزشی در فرآیند تدریس نیز در حد متوسط بوده درحالی که در ابعاد بیان هدف‌های آموزشی کلاس درس و مشارکت‌دهی دانش‌آموزان و ارزشیابی آموزشی در فرآیند تدریس بالاتر از حد متوسط، بوده است. معلمان دارای سابقه خدمت بالاتر، به طورمعناداری رسانه‌ها و مواد آموزشی را بیشتر به کار می‌گیرند. دبیران زن در مولفه‌های بیان هدف‌های آموزشی، انتخاب روش‌ها، رسانه‌ها و موادآموزشی، بکارگیری رسانه‌ها و مواد آموزشی، مشارکت‌دهی دانش‌آموزان و ارزشیابی آموزشی به طور معناداری عملکرد بالاتری داشته‌اند.
    کلید واژگان
    ارزشیابی
    فرآیند یاددهی – یادگیری
    معلم
    مدل اشور

    شماره نشریه
    48
    تاریخ نشر
    2018-05-22
    1397-03-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد، تهران، ایران
    کارشناس ارشد برنامه‌ریزی درسی دانشگاه شاهد، تهران، ایران

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_82617.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352582

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب