بررسی عوامل مؤثر بر اجرای مطلوب کارورزی در الگوی آموزش همراه با تولید در هنرستان های کاردانش
(ندگان)پدیدآور
میکائیلو, غلامحسینفتحی آذر, اسکندرادیب, یوسفخلاقی, علی اصغرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر اجرای مطلوب کارورزی کاردانش، در الگوی آموزش همراه با تولید است. پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع دادهها کمی و کیفی و از نظر روش به صورت تلفیقی (سنتزپژوهی) بوده است. داده های مورد نیاز این پژوهش از طریق مطالعه اسنادی و اجرای پرسشنامه گردآوری و با تحلیل و تلفیق آنها به تعیین عوامل مؤثر بر اجرای مطلوب کارورزی پرداخته شده است. جامعه آماری بخش کیفی، پژوهشهای داخلی و بینالمللی موجود در زمینه کارورزی است که محقق به آنها دسترسی داشته و جامعه آماری بخش کمی، کل هنرآموزان رشته خیاطی شاخه کاردانش کشور بوده که از مجموع1720 هنرآموز خیاطی، مطابق با فرمول کوکران 314نفر به شیوه تصادفی طبقهای انتخاب شده اند. یافتههای پژوهش نشان داد که توجه مناسب به «زمان و مدت ساعات»، «مکان» و «کیفیت آموزش های کارورزی» از عوامل مؤثر بر اجرای مطلوب کارورزی است.
کلید واژگان
اجراکارورزی
کاردانش
الگوی آموزش همراه با تولید
شماره نشریه
45تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
انجمن مطالعات برنامه درسی ایرانسازمان پدید آورنده
دکتری برنامهریزی درسی دانشگاه تبریزاستاد آموزش علوم دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تبریز
استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تبریز
استادیار داشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران




