نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرزوقی, رحمت الهfa_IR
dc.contributor.authorجهانی, جعفرfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorزارع, پریساfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:59:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:59:34Z
dc.date.available1399-07-09T08:59:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:59:34Z
dc.date.issued2017-11-22en_US
dc.date.issued1396-09-01fa_IR
dc.date.submitted2017-03-09en_US
dc.date.submitted1395-12-19fa_IR
dc.identifier.citationمرزوقی, رحمت اله, جهانی, جعفر, محمدی, مهدی, زارع, پریسا. (1396). ساخت و اعتباریابی مقیاس برنامه های درسی نال. مطالعات برنامه درسی, 12(46), 35-58.fa_IR
dc.identifier.issn1735-4986
dc.identifier.urihttp://www.jcsicsa.ir/article_63746.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352561
dc.description.abstractمفهوم برنامه درسی نال (1979) اولین بار به وسیله آیزنر مطرح گردید. از نظر وی آنچه از دستور کار مدارس حذف می‌شوند، زمینه‌ساز بروز نقایص تربیتی در متربیان می‌گردد. بروز نقایص تربیتی عمدتاً ناشی از حذف برخی از آموزش‌ها نمی‌باشد، بلکه وجوه دیگری از برنامه درسی نال مانند برنامه درسی مغفول، منسوخ، محرَّف و عقیم وجود دارند که آن‌ها نیز موجب بروز کمبودهایی در جریان تعلیم و تربیت افراد می‌گردد (مرزوقی، 2015). در این مقاله تلاش می‌گردد، انواع برنامه‌های درسی نال در دو بعد عامدانه و غیر عامدانه و در سطوح قصد شده، اجراشده و آموخته شده مورد بررسی و اعتبار یابی قرار گیرد. برای تعیین روایی این یافته‌ها، از روش تحلیل گویه و برای تعیین پایایی و اعتبار آن از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که یافته‌های به دست آمده حکایت از روایی و اعتبار بسط مفهومی و انواع برنامه‌های درسی نال مطرح شده در این پژوهش دارد.<br />fa_IR
dc.format.extent513
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Studiesen_US
dc.subjectبرنامه درسی نالfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی مغفولfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی منسوخfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی محرَّفfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی عقیمfa_IR
dc.titleساخت و اعتباریابی مقیاس برنامه های درسی نالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری دانشگاه شیرازfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue46
dc.citation.spage35
dc.citation.epage58


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد