• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 9, شماره 33
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 9, شماره 33
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مفهوم‌پردازی «کورر» و تحلیل نسبت برداشت‌های جدید ‌با تلقی نومفهوم‌گرایانه

    (ندگان)پدیدآور
    شریفیان, فریدون
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    343.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این مقاله از منظر‌های مختلف به کورر یا خاستگاه اصطلاح برنامه درسی پرداخته شده است. پس از مقدمه، از نگاه نهضت نومفهوم‌گرایی که با تلقی سنت‌گرایانه افرادی مانند بابیت و تایلر تفاوت دارد، ماهیت، مبانی و مراحل کورر شرح داده شده است. در کنار دو برداشت سنتی و نومفهوم‌گرایانه، طی سال‌های اخیر دو گروه از صاحب‌نظران به عرصه مباحث کورر وارد شده‌اند. یک گروه، صاحب‌نظرانی هستند که به رشته برنامه درسی تعلق دارند. گروه دوم، شامل افرادی است که متخصص برنامه درسی نیستند اما دلالت‌های‌ دیدگاه آنان توسط افراد متعلق به برنامه درسی کاویده شده است. مشارکت هر دو گروه به مطرح شدن برداشت‌ها و کاربردهای جدید در زمینه کورر منجر گردیده است. این برداشت‌ها یا در مسیری قرار گرفته‌ که ادامه تلقی نومفهوم‌گرایانه پاینار و گرامت است یا با تلقی آنان تفاوت دارد. نوئل گاف، ژیل دلوز، جیسن والین و جو کینچلو صاحب‌نظران برجسته‌ای هستند که فضاها یا برداشت‌های جدیدی را در عرصه کورر آفریده‌اند.
    کلید واژگان
    کورر
    نومفهوم‌گرایی
    کورر پسامدرن
    کورر انفعالی
    کورر فعال
    تدریس کورر محور

    شماره نشریه
    33
    تاریخ نشر
    2014-08-23
    1393-06-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_60916.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352555

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب