مرور دوره 14, شماره 53 بر اساس موضوع "رئالیسم استعلایی"

  • تبیین منطق برنامه درسی آموزش علوم بر مبنای فلسفه علم رئالیسم استعلایی 

    امیراحمدی, یونس؛ ضرغامی, سعید؛ باقری, خسرو؛ قائدی, یحیی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2019-08-23)
    فلسفه علم یکی از مبانی نظری و اصیل تدوین و طراحی برنامه درسی آموزش علوم است. در دوره‌های مختلف تاریخی نیز هر یک از سنت‌های فلسفه علم تجربه‌گرایی یا ایده‌آلیسم، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم پیام‌ها و استلزاماتی برای آموزش ...