مرور دوره 11, شماره 42 بر اساس عنوان

  • ارزشیابی محتوای درس تاریخ ادبیات دوره دوم متوسطه بر اساس مؤلفه های "جامعیت" و "صحت و اعتبار علمی" 

    قمری, حیدر (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-11-21)
    این پژوهش، در پی‌ ارزیابی محتوای درس تاریخ ادبیات دوره دوم متوسطه (سال دوم و سوم آموزش متوسطه، رشته ادبیات و علوم انسانی) با هدف‌ ترسیم وضعیت موجود دوکتاب در قالب دو‌ مؤلفه "جامعیت" و "صحت و اعتبار علمی" بود. پژوهش از نوع ...

  • تحلیل موانع هوشمندسازی مدارس در مرحله اجرا بر اساس نظریه‌های نوآوری آموزشی 

    سراجی, فرهاد؛ سلیمانی, فاطمه (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-11-21)
    هدف این پژوهش تحلیل موانع توسعه مدارس هوشمند دوره اول متوسطه شهرستان صحنه با توجه به ویژگی­های اجرای نوآوری آموزشی بود. هوشمندسازی برنامه نوآورانه آموزشی است که در راستای تلفیق فاوا با برنامه­درسی مدارس صورت می­گیرد. رویکرد ...

  • دلالت های تربیتی مفهوم دانش قدرتمند برای نظریه برنامه درسی 

    زند, علی؛ مهرمحمدی, محمود؛ فردانش, هاشم (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-11-21)
    معرفت شناسی همواره جایگاهی تعیین کننده در یک نظریه برنامه درسی دارد. پرداختن به دانش و مفهوم پردازی آن را می­توان نقطه اثر هر پارادایم معرفت‌شناسی در صورت‌بندی یک نظریه برنامه درسی دانست. این نوشتار می‌کوشد تا با ارجاع به ...

  • ماهیت و دلالت یادگیری مبتنی بر پروژه در گستره برنامه درسی 

    یوسفی, مریم؛ عصاره, علیرضا؛ حسینی خواه, علی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-11-21)
    هدف مقاله، تبیین ماهیت و دلالت یادگیری مبتنی بر پروژه در گستره برنامه درسی می­باشد. در این نوشتار، یادگیری مبتنی بر پروژه از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. به طوری که ابتدا، مفهوم پروژه و یادگیری مبتنی بر پروژه توصیف ...

  • مطالعه تجربی تأثیر برنامه درسی صلح محور بر مدیریت خشم کودکان پیش دبستانی 

    محمدی, مهدی؛ شفیعی, مریم؛ خوشبخت, فریبا؛ جمال آبادی, منا (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-11-21)
    هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر برنامه درسی صلح محور بر مدیریت خشم کودکان پیش دبستانی بود. راهبرد پژوهش کمی و روش پژوهش نیمه تجربی و طرح مورد استفاده تک گروهی با پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری، شامل کلیه کودکان مقطع پیش ...