مرور دوره 11, شماره 42 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
ارزشیابی محتوای درس تاریخ ادبیات دوره دوم متوسطه بر اساس مؤلفه های "جامعیت" و "صحت و اعتبار علمی"
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-11-21)این پژوهش، در پی ارزیابی محتوای درس تاریخ ادبیات دوره دوم متوسطه (سال دوم و سوم آموزش متوسطه، رشته ادبیات و علوم انسانی) با هدف ترسیم وضعیت موجود دوکتاب در قالب دو مؤلفه "جامعیت" و "صحت و اعتبار علمی" بود. پژوهش از نوع ...
-
تحلیل موانع هوشمندسازی مدارس در مرحله اجرا بر اساس نظریههای نوآوری آموزشی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-11-21)هدف این پژوهش تحلیل موانع توسعه مدارس هوشمند دوره اول متوسطه شهرستان صحنه با توجه به ویژگیهای اجرای نوآوری آموزشی بود. هوشمندسازی برنامه نوآورانه آموزشی است که در راستای تلفیق فاوا با برنامهدرسی مدارس صورت میگیرد. رویکرد ...
-
دلالت های تربیتی مفهوم دانش قدرتمند برای نظریه برنامه درسی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-11-21)معرفت شناسی همواره جایگاهی تعیین کننده در یک نظریه برنامه درسی دارد. پرداختن به دانش و مفهوم پردازی آن را میتوان نقطه اثر هر پارادایم معرفتشناسی در صورتبندی یک نظریه برنامه درسی دانست. این نوشتار میکوشد تا با ارجاع به ...
-
ماهیت و دلالت یادگیری مبتنی بر پروژه در گستره برنامه درسی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-11-21)هدف مقاله، تبیین ماهیت و دلالت یادگیری مبتنی بر پروژه در گستره برنامه درسی میباشد. در این نوشتار، یادگیری مبتنی بر پروژه از جنبههای مختلف مورد بررسی قرار گرفت. به طوری که ابتدا، مفهوم پروژه و یادگیری مبتنی بر پروژه توصیف ...
-
مطالعه تجربی تأثیر برنامه درسی صلح محور بر مدیریت خشم کودکان پیش دبستانی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-11-21)هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر برنامه درسی صلح محور بر مدیریت خشم کودکان پیش دبستانی بود. راهبرد پژوهش کمی و روش پژوهش نیمه تجربی و طرح مورد استفاده تک گروهی با پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری، شامل کلیه کودکان مقطع پیش ...



