مرور دوره 11, شماره 43 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
تحلیل محتوی کتاب درسی زبان انگلیسی پایه نهم بر اساس فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2017-02-19)الگوهای فرهنگی میتوانند صراحتاً در زبان و آموزش زبان بیان شوند. محتوای آموزشی زبان انگلیسی امروزه به ابزاری فرهنگی مبدل گشته است که آموزش پنهانی را به همراه دارد. این مقاله با هدف واکاوی فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی، فرهنگ ...
-
تحلیل مقایسه ای هژمونی فرهنگی در برنامه درسی پنهان متون بینالمللی آموزش زبان انگلیسی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2017-02-19)تحلیل مقایسهای متون آموزش زبان انگلیسی در مؤسسات آموزشی که عموماً توسط ناشران امریکایی و اروپایی در جهان به چاپ میرسد، هدف اصلی این مقاله است. زیرا متون آموزشی یکی از اثر بخشترین عناصر تربیتی اثرگذار بر نگرشهای دانشآموزان ...
-
ردیابی مؤلفههای برابری آموزشی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2017-02-19)در سال 1390 سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت به تصویب رسید. یکی از مؤلفههای این سند تأکید بر برابری آموزشی بود. هدف اصلی پژوهش حاضر، ردیابی مؤلفههای کانونی برابری آموزشی در برنامه درسی قصد شده، تدریس شده و کسب شده در ...
-
مبانی عصب- فرهنگی یادگیری و رشد: به سوی یک برنامه درسی پاسخگو به فرهنگ
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2017-02-19)با وجود پیشرفت فزاینده دانش بشری درباره مبانی عصب- فرهنگی یادگیری و رشد انسان، کاربردها و دلالتهای برخاسته از این دانش جدید برای نظریه و عمل برنامه درسی و تدریس همچنان به عنوان حوزهای مغفول باقی مانده است. در همین راستا، ...



