نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهربانی مرتاضی, نرگسfa_IR
dc.contributor.authorغلام آزاد, سهیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:59:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:59:23Z
dc.date.available1399-07-09T08:59:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:59:23Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-25en_US
dc.date.submitted1394-05-03fa_IR
dc.identifier.citationمهربانی مرتاضی, نرگس, غلام آزاد, سهیلا. (1394). دانش مورد نیازِ آموزگاران برای تدریس ریاضی. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 6(12), 135-152.fa_IR
dc.identifier.issn2538-2241
dc.identifier.urihttp://www.icsajournal.ir/article_16437.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352500
dc.description.abstract<strong>چکیده: </strong>بررسی دانش مورد نیاز آموزگاران برای تدریس ریاضی، از موضوع‌های جدی پژوهشی در حوزه آموزش معلمان ریاضی است، زیرا همة درس‌های دورة ابتدایی را تدریس می‌کنند و علاوه بر دانش‌ها و مهارت‌های ضروری برای یک معلم عمومی، نیارمند آموزش‌های تخصصی برای تدریس ریاضی نیز هستند. بدین سبب، آموزش‌های حرفه‌ای و ضمن خدمت آموزگاران، با معلمان موضوعی، تفاوت بسیاری دارد، زیرا این آموزش‌ها در حالی که شامل دانش‌ها و مهارت‌های زیربنایی و عمومیِ مربوط به معلمی است، به نوع خاصی از دانش‌ها و مهارت‌های موضوعی هم که بتواند به‌گونه‌ای کارآمد، با دانش‌ها و مهارت‌های عمومی آن‌ها تلفیق شود، نیازمندند. این مقاله، مطالعه‌ای را ارائه می‌دهد که به قصد شناخت دانش‌های مورد نیاز آموزگاران برای تدریس ریاضی به منظور بهبود دانش‌حرفه‌ای و تدریسی ریاضی آنان، تدوین شد که در آن، 30 آموزگار از شهر تهران، در آن شرکت کردند. هم‌زمانی این مطالعه با تعییرات همه جانبه در دوره ابتدایی، زمینه مناسبی ایجاد نمود تا از منظرهایی واقع-بینانه و ملموس، به انواع دانش‌های مورد نیاز شرکت‌کنندگان، پرداخته شود، زیرا مسأله بازآموزیِ محتوای کتاب‌های تازه تألیف و روش‌های ارائه آن، چالشی واقعی برای آموزگاران بود. به همین منظور، ابتدا بر اساس مؤلفه‌های مدل ارایه شده توسط کرینر(2011)، پنج پرسش‌نامه طراحی، آزمایش و اجرای نهایی شد. هدف از این پرسش‌نامه‌ها و ضرورت پرداختن به آن‌ها در واقع، بررسی میزان اهمیت هر یک از این مؤلفه‌ها در برنامه‌های ارتقای حرفه‌ای آموزگاران برای تدریس ریاضی بود. سپس، از طریق برگزاری یک جلسه هم اندیشی، بدون در نظر گرفتن هیچ مؤلفه‌ای برای ارتقای حرفه‌ای آموزگاران برای تدریس ریاضی، نظرات آنان نسبت به انواع دانش‌های ضروری برای چنین ارتقایی به بحث گذاشته شد و در آخر، مدل پیشنهادی برای دانش مورد نیاز آموزگاران برای تدریس ریاضی تبیین شد.<br />fa_IR
dc.format.extent524
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of higher education curriculum studiesen_US
dc.subjectآموزگارfa_IR
dc.subjectدانش مورد نیازfa_IR
dc.subjectآموزش حرفه‌ایfa_IR
dc.subjectدوره بازآموزیfa_IR
dc.subjectتغییرات برنامه درسیfa_IR
dc.titleدانش مورد نیازِ آموزگاران برای تدریس ریاضیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری آموزش ریاضیfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورشfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue12
dc.citation.spage135
dc.citation.epage152


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد