نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخاکباز, عظیمه ساداتfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:59:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:59:23Z
dc.date.available1399-07-09T08:59:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:59:23Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-25en_US
dc.date.submitted1394-05-03fa_IR
dc.identifier.citationخاکباز, عظیمه سادات. (1394). چگونگی توسعه‌ دانش محتوایی- تربیتی برای تدریس ریاضی دانشگاهی. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 6(12), 71-98.fa_IR
dc.identifier.issn2538-2241
dc.identifier.urihttp://www.icsajournal.ir/article_16435.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352498
dc.description.abstract<strong>چکیده: </strong>اعضای هیئت علمی دانشگاه در حرفه‌ خود، با سه نقش عمده‌ پژوهش، تدریس و خدمات درگیرند. تمرکز آموزش عالی بر پژوهش، موجب کم‌رنگ‌شدن تدریس در بین هیئت علمی شده و اطلاعات اندکی در مورد چیستی و چگونگیِ توسعه‌ دانش تدریسی در آموزش عالی، موجود است. از سوی دیگر دانش تدریس، نوعی از دانش عملی است و همین، باعث پیچیدگی مطالعه‌ آن شده است. مدل‌های مختلفی برای بررسی دانش عملی تدریس ارائه شده که پژوهش حاضر، مبتنی بر مدل دانش محتوایی- تربیتی انجام شد که با ماهیت رشته‌ای بودن تدریس در آموزش عالی، مطابقت دارد. این پژوهش با هدف بررسی چگونگی توسعه‌ دانش تدریسی استادان ریاضی و به روش پدیدارشناسی انجام شد و داده‌های آن، از طریق مصاحبه‌های نیمه‌ساختاری با تعدادی از مدرسان رشته ریاضی جمع‌آوری شد. نتایج این پژوهش نشان داد که اغلب مدرسان، از طریق الگوگیری، تکرار درس، جزوه‌ها و کتاب‌های ریاضی، دانشجویان، همکاران، تجربه‌های دوران دانشجویی، منابع و مستندات آموزشی و هدایت‌گری، دانش محتوایی- تربیتی خود را توسعه می‌دهد ومسیر این توسعه، از سمت دانش محتوایی به یادگیرنده است و توجه به این منابع در طول مسیر، برای توسعه‌ دانش محتوایی- تربیتی، نیاز به عامل دیگری به نام تأمل بر عمل دارد.fa_IR
dc.format.extent381
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of higher education curriculum studiesen_US
dc.subjectدانش­ محتوایی- تربیتیfa_IR
dc.subjectدانش عملی تدریسfa_IR
dc.subjectآموزش ریاضی دانشگاهیfa_IR
dc.subjectتوسعه دانش تدریسیfa_IR
dc.titleچگونگی توسعه‌ دانش محتوایی- تربیتی برای تدریس ریاضی دانشگاهیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بوعلی سینا همدانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue12
dc.citation.spage71
dc.citation.epage98


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد