| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:59:18Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:59:18Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:59:18Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:59:18Z | |
| dc.date.issued | 2018-01-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-04-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-01-17 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (1396). شناسایی راهبردهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ایران. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 8(16), 35-58. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-2241 | |
| dc.identifier.uri | http://www.icsajournal.ir/article_55885.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352473 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر، با هدف تبیین راهبردهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی انجام شد. در این پژوهش با استفاده از روش کیفی داده بنیاد، اقدام به مصاحبه عمیق با 29 نفر از متخصصان و صاحبنظران حوزه آموزش عالی گردید. یافتهها نشان داده است که مهمترین راهبردهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در برگیرنده آموزش و آگاهی بخشی، درگیر نمودن افراد در برنامهریزی درسی، ایجاد مراکزی در زمینه مشاوره برنامهریزی درسی در دانشگاهها، ملاحظه و رعایت اصول اساسی در تدوین برنامه درسی کارآمد، رشد مشارکت در آموزش عالی، و بودجه و منابع کافی است. نتایج این تحقیق، میتواند به عنوان الگوی راهنما برای برنامهریزان آموزش عالی به منظور بازنگری و اصلاح در ساختار برنامه درسی، مشخص کردن نقاط ضعف و قوت در زمینه تحقق ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در نظام آموزش عالی و برنامهریزی در زمینه اجرای راهبردها گردد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 574 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مطالعات برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of higher education curriculum studies | en_US |
| dc.subject | آموزش عالی | fa_IR |
| dc.subject | فرهنگ برنامهریزی درسی | fa_IR |
| dc.subject | راهبردها | fa_IR |
| dc.title | شناسایی راهبردهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 16 | |
| dc.citation.spage | 35 | |
| dc.citation.epage | 58 | |