شناسایی راهبردهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ایران
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر، با هدف تبیین راهبردهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی انجام شد. در این پژوهش با استفاده از روش کیفی داده بنیاد، اقدام به مصاحبه عمیق با 29 نفر از متخصصان و صاحبنظران حوزه آموزش عالی گردید. یافتهها نشان داده است که مهمترین راهبردهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در برگیرنده آموزش و آگاهی بخشی، درگیر نمودن افراد در برنامهریزی درسی، ایجاد مراکزی در زمینه مشاوره برنامهریزی درسی در دانشگاهها، ملاحظه و رعایت اصول اساسی در تدوین برنامه درسی کارآمد، رشد مشارکت در آموزش عالی، و بودجه و منابع کافی است. نتایج این تحقیق، میتواند به عنوان الگوی راهنما برای برنامهریزان آموزش عالی به منظور بازنگری و اصلاح در ساختار برنامه درسی، مشخص کردن نقاط ضعف و قوت در زمینه تحقق ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در نظام آموزش عالی و برنامهریزی در زمینه اجرای راهبردها گردد.
کلید واژگان
آموزش عالیفرهنگ برنامهریزی درسی
راهبردها
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2018-01-211396-11-01




