| dc.contributor.author | نجفی هزارجریبی, حبیب الله | fa_IR |
| dc.contributor.author | کوپائی, شیرزاد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:59:17Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:59:17Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:59:17Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:59:17Z | |
| dc.date.issued | 2017-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-02-13 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-11-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نجفی هزارجریبی, حبیب الله, کوپائی, شیرزاد. (1396). طراحی مدل مدیریت آموزش از دور، برای نظام آموزش عالی ایران. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 8(15), 35-60. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-2241 | |
| dc.identifier.uri | http://www.icsajournal.ir/article_53539.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352466 | |
| dc.description.abstract | <strong>:</strong> هدف این پژوهش، بررسی طراحی مدل مدیریت آموزش از دور برای نظام آموزش عالی ایران (دانشگاه پیام نور) است. روش تحقیق ترکیبی (کمی، کیفی) است. جامعه آماری 4250 نفر که شامل مدیران، استادان و دانشجویان دکتری برنامهریزی آموزش از دور می باشد. در مرحله کیفی از روش نمونهگیری هدفمند و در فاز کمی از روش نمونهگیری طبقهای متناسب و برای گردآوری اطلاعات از روش میدانی (مصاحبه، دلفی،پرسشنامه محقق ساخته) استفاده شده است.پاسخهای جمع آوری شده با استفاده از فنون آمار توصیفی(از فراوانی، درصد، میانگین، انحراف استاندارد) و استنباطی (تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و تی گروه های مستقل)با استفاده نرم افزار SPSS و Lisrelمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافتهها نشان داد که مولفههای اصلی مدیریت آموزش از دور شامل، عامل محیطی، مشتری مداری، فناوری، رهبری و بصیرت است . همچنین نتایج نشان داد که بین نظرات سطوح نهادی و عملیاتی در رتبهبندی عاملهای مدیریت آموزش از دور، تفاوت وجود دارد و عامل محیطی نقش بسزایی در مدیریت آموزش از دور دارد و مدیران دانشگاه پیامنور باید،به ترتیب به عوامل محیطی، مشتریمداری،امکانات فنآورانه وبصیرت رهبری توجه بیشتری نمایند؛تا اثر بخشی و کارایی در مدیریت دانشگاه پیام نور محقق گردد.همچنین، نتیجه به دست آمده، با استفاده از تحلیل عاملی نشاندهنده مناسب بودن شاخصهای برازندگی(23/2CMIN/DF=)، (066/0RMSEA=)، (98/0ACFI=) و (981/0IGFI=) (97/0CFI=)،) و (993/0NFI=) میباشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 850 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مطالعات برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of higher education curriculum studies | en_US |
| dc.subject | آآموزش از دور | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت آموزش از دور | fa_IR |
| dc.subject | نظام آموزش عالی | fa_IR |
| dc.title | طراحی مدل مدیریت آموزش از دور، برای نظام آموزش عالی ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | ریاست دانشگاه پیام نور واحد کردکوی | fa_IR |
| dc.contributor.department | مدرس دانشگاه فرهنگیان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 15 | |
| dc.citation.spage | 35 | |
| dc.citation.epage | 60 | |