مطالعه کیفی کاربست بازیهای شبیهسازی آموزش کارآفرینی در قلمرو رشتههای کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری(مطالعه موردی: دانشگاه تهران)
(ندگان)پدیدآور
ملکی پور, احمدحکیم زاده, رضواندهقانی, مرضیهزالی, محمدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
: امروزه با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین یادگیری مبتنی بر وب بازیهای شبیهساز بهعنوان یک ابزار آموزشی اثربخش نقش بیبدیلی را در بهبود یادگیری فعال و مساله-محور شایستگیهای کارآفرینی دانشجویان ایفا میکند. هدف پژوهش حاضر مطالعه کیفی کاربست بازیهای شبیهساز آموزش کارآفرینی در قلمرو رشتههای کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری بود. این پژوهش کیفی از نوع پدیدارنگاری است که با استفاده از روش مصاحبه انجام شده است. جامعه پژوهش شامل دانشجویان علوم اجتماعی و رفتاری در دانشگاه تهران بود که دوازده نفر از آنها از طریق نمونهگیری هدفمند با تکنیک گلوله برفی تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شد و با آنها مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفت. آنگاه متن مصاحبهها با روش تحلیل محتوای کیفی تجزیهوتحلیل شد. یافتهها نشان داد که کاربست بازیهای شبیهساز آموزش کارآفرینی در قلمرو رشتههای کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری مستلزم توجه به چهار مقوله اصلی و بیستوسه زیر مقوله شامل؛ مقولههای انسانی(6 زیر مقوله)، آموزشی(7 زیر مقوله)، مدیریتی(5 زیر مقوله)، و تکنولوژیکی(5 زیر مقوله) است.
کلید واژگان
بازیهای شبیهسازآموزش کارآفرینی
علوم اجتماعی و رفتاری
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
انجمن مطالعات برنامه درسیسازمان پدید آورنده
تهران دانشجو دکتری برنامهریزی درسی، دانشکده روانشناسی و علومتربیتیدانشگاه تهران
عضو هیات علمی دانشگاه تهران
دانشیار گروه کارآفرینی سازمانی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران




