• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
    • دوره 7, شماره 14
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
    • دوره 7, شماره 14
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه کیفی کاربست بازی‌های شبیه‌سازی آموزش کارآفرینی در قلمرو رشته‌های کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری(مطالعه موردی: دانشگاه تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    ملکی پور, احمدحکیم زاده, رضواندهقانی, مرضیهزالی, محمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    715.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    : امروزه با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین یادگیری مبتنی بر وب بازی‌های شبیه‌ساز به‌عنوان یک ابزار آموزشی اثربخش نقش بی‌بدیلی را در بهبود یادگیری فعال و مساله-محور شایستگی‌های کارآفرینی دانشجویان ایفا می‌کند. هدف پژوهش حاضر مطالعه کیفی کاربست بازی‌های شبیه‌ساز آموزش کارآفرینی در قلمرو رشته‌های کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری بود. این پژوهش کیفی از نوع پدیدارنگاری است که با استفاده از روش مصاحبه انجام شده است. جامعه پژوهش شامل دانشجویان علوم اجتماعی و رفتاری در دانشگاه تهران بود که دوازده نفر از آنها از طریق نمونه‌گیری هدفمند با تکنیک گلوله برفی تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شد و با آنها مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفت. آنگاه متن مصاحبه‌ها با روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه‌وتحلیل شد. یافته‌ها نشان داد که کاربست بازی‌های شبیه‌ساز آموزش کارآفرینی در قلمرو رشته‌های کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری مستلزم توجه به چهار مقوله اصلی و بیست‌و‌سه زیر مقوله شامل؛ مقوله‌های انسانی(6 زیر مقوله)، آموزشی(7 زیر مقوله)، مدیریتی(5 زیر مقوله)، و تکنولوژیکی(5 زیر مقوله) است.  
    کلید واژگان
    بازی‌های شبیه‌ساز
    آموزش کارآفرینی
    علوم اجتماعی و رفتاری

    شماره نشریه
    14
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی
    سازمان پدید آورنده
    تهران دانشجو دکتری برنامه‌ریزی درسی، دانشکده روانشناسی و علوم‌تربیتی
    دانشگاه تهران
    عضو هیات علمی دانشگاه تهران
    دانشیار گروه کارآفرینی سازمانی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران

    شاپا
    2538-2241
    URI
    http://www.icsajournal.ir/article_50076.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352422

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب