نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعیدی, یاسینfa_IR
dc.contributor.authorآراسته, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorزین‌آبادی, حسن‌رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:59:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:59:08Z
dc.date.available1399-07-09T08:59:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:59:08Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-22en_US
dc.date.submitted1395-10-02fa_IR
dc.identifier.citationسعیدی, یاسین, آراسته, حمیدرضا, زین‌آبادی, حسن‌رضا. (1395). ویژگی‌های یک استاد راهنمای خوب از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: یک مطالعه کیفی. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 7(13), 122-154.fa_IR
dc.identifier.issn2538-2241
dc.identifier.urihttp://www.icsajournal.ir/article_41094.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352416
dc.description.abstract<span style="font-size: 9.0pt; font-family: 'B Nazanin'; color: black;" lang="AR-SA">برنامه درسی در آموزش عالی، یک تجربه وسیع علمی برای دانشجویان است. یکی از مهم‌ترین زمینه‌های پژوهش در حوزه آموزش عالی و به ویژه برنامه‌های درسی آموزش عالی، پایان‌نامه‌های دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی است. نگارش پایان‌نامه توسط دانشجویان بخش مهمی از پژوهش واحدهای درسی دانشگاهی را تشکیل می‌دهد. اما مهم‌تر از نگارش پایان‌نامه، انتخاب یک استاد راهنمای خوب و بهره‌مند شدن از راهنمایی‌های صحیح او است. هدف از این پژوهش شناسایی ویژگی‌های یک استاد راهنمای خوب از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد بود. پژوهش حاضر در چارچوب رویکرد کیفی و با راهبرد پدیدار نگاری انجام شد. مشارکت‌کنندگان 37 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی بودند که از طریق نمونه‌گیری نوعی تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از مصاحبه‌های عمیق و نیمه سازمان‌یافته جمع‌آوری شدند. روش تحلیل داده‌ها تحلیل محتوایی استقرایی با استفاده از کدگذاری در سه سطح باز، محور و منتخب بود. یافته‌های مربوطه نشان داد ویژگی‌های یک استاد راهنمای خوب شامل 1)نشانگرهای رفتاری استاد راهنما؛ 2)رابطه نظارتی استاد راهنما و دانشجو؛ 3)رابطه تعاملی استاد راهنما و دانشجو؛ 4)اخلاق حرفه‌ای آموزشی استاد راهنما؛ 5)ویژگی‌های رفتاری استاد راهنما؛ و 6)تخصص استاد راهنما است. پیشنهاد می‌شود استادان راهنما در راهنمایی پایان‌نامه‌ها با توجه به نتایج به دست آمده، گامی مهم در تحقیقات آینده بردارند.</span>fa_IR
dc.format.extent475
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of higher education curriculum studiesen_US
dc.subjectاستاد راهنمای خوبfa_IR
dc.subjectدانشجویان کارشناسی ارشدfa_IR
dc.subjectپایان‌نامهfa_IR
dc.titleویژگی‌های یک استاد راهنمای خوب از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: یک مطالعه کیفیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد مدیریت آموزش عالی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue13
dc.citation.spage122
dc.citation.epage154


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد