| dc.contributor.author | سعیدی, یاسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | آراسته, حمیدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | زینآبادی, حسنرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:59:08Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:59:08Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:59:08Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:59:08Z | |
| dc.date.issued | 2016-08-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-12-22 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-10-02 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سعیدی, یاسین, آراسته, حمیدرضا, زینآبادی, حسنرضا. (1395). ویژگیهای یک استاد راهنمای خوب از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: یک مطالعه کیفی. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 7(13), 122-154. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-2241 | |
| dc.identifier.uri | http://www.icsajournal.ir/article_41094.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352416 | |
| dc.description.abstract | <span style="font-size: 9.0pt; font-family: 'B Nazanin'; color: black;" lang="AR-SA">برنامه درسی در آموزش عالی، یک تجربه وسیع علمی برای دانشجویان است. یکی از مهمترین زمینههای پژوهش در حوزه آموزش عالی و به ویژه برنامههای درسی آموزش عالی، پایاننامههای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی است. نگارش پایاننامه توسط دانشجویان بخش مهمی از پژوهش واحدهای درسی دانشگاهی را تشکیل میدهد. اما مهمتر از نگارش پایاننامه، انتخاب یک استاد راهنمای خوب و بهرهمند شدن از راهنماییهای صحیح او است. هدف از این پژوهش شناسایی ویژگیهای یک استاد راهنمای خوب از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد بود. پژوهش حاضر در چارچوب رویکرد کیفی و با راهبرد پدیدار نگاری انجام شد. مشارکتکنندگان 37 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی بودند که از طریق نمونهگیری نوعی تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. دادهها با استفاده از مصاحبههای عمیق و نیمه سازمانیافته جمعآوری شدند. روش تحلیل دادهها تحلیل محتوایی استقرایی با استفاده از کدگذاری در سه سطح باز، محور و منتخب بود. یافتههای مربوطه نشان داد ویژگیهای یک استاد راهنمای خوب شامل 1)نشانگرهای رفتاری استاد راهنما؛ 2)رابطه نظارتی استاد راهنما و دانشجو؛ 3)رابطه تعاملی استاد راهنما و دانشجو؛ 4)اخلاق حرفهای آموزشی استاد راهنما؛ 5)ویژگیهای رفتاری استاد راهنما؛ و 6)تخصص استاد راهنما است. پیشنهاد میشود استادان راهنما در راهنمایی پایاننامهها با توجه به نتایج به دست آمده، گامی مهم در تحقیقات آینده بردارند.</span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 475 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مطالعات برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of higher education curriculum studies | en_US |
| dc.subject | استاد راهنمای خوب | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان کارشناسی ارشد | fa_IR |
| dc.subject | پایاننامه | fa_IR |
| dc.title | ویژگیهای یک استاد راهنمای خوب از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: یک مطالعه کیفی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد مدیریت آموزش عالی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 13 | |
| dc.citation.spage | 122 | |
| dc.citation.epage | 154 | |