نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضوانی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorنوروزی, سمیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:59:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:59:05Z
dc.date.available1399-07-09T08:59:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:59:05Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-08-29en_US
dc.date.submitted1393-06-07fa_IR
dc.identifier.citationرضوانی, رضا, نوروزی, سمیه. (1393). میزان توجه به ابعاد مختلف یادگیری واژه در کتاب‌های درسی دانشگاهی زبان انگلیسی تخصصی انتشارات پیام نور و تأثیر آن در کیفیت نظام آموزشی. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 5(10), 85-96.fa_IR
dc.identifier.issn2538-2241
dc.identifier.urihttp://www.icsajournal.ir/article_11824.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352400
dc.description.abstractمحتوای کتاب‌های درسی در کیفیت نظام آموزش عالی نقش بسزایی دارد. در دروس زبان تخصصی دانشگاهی فراگیری واژه نقش عمده‌ای دارد. در واقع این واژگان هستند که زبان را می‌سازند و به درک مطلب کمک می‌نمایند. اما به نظر می‌رسد که در تألیف کتب درسی دانشگاهی به ماهیت چندبعدی واژگان توجه نمی‌شود. هدف ما در این پژوهش، بررسی ابعاد یادگیری واژه در کتاب‌های زبان تخصصی انتشارات پیام نور می‌باشد تا با توجه به نتایج حاصله مشخص شود در این‌گونه کتاب‌های دانشگاهی از میان نه بعد به چه ابعادی از یادگیری واژه و به چه میزان پرداخته شده است. بدین منظور تمرینات واژه در دوازده عدد از کتاب‌های زبان تخصصی انتشارات پیام نور درگروه علوم انسانی مورد بررسی قرار گرفت. تمرین‌های مربوط به هر بعد بر مبنای فهرستی از پیش تهیه شده و تأیید شده توسط کارشناسان در همه‌ی کتاب‌ها مشخص و شمارش شد و در نهایت میزان درصد پرداخته شده به آنها محاسبه گردید. تجزیه و تحلیل نتایج به‌صورت کیفی و توصیفی نشان داد که به بعد صورت-‌‌ معنایی بیشترین توجه شده است و پس از آن به ترتیب بعد مفهومی-‌ ارجاعی و بعد دستوری مورد توجه قرار گرفته‌ا ند. به بعد ارتباطی نیز به میزان اندکی پرداخته شده اما بقیه‌ی ابعاد در این کتاب‌ها نادیده گرفته شده‌اند. نتایج این تحقیق پرداختن به همه‌ی ابعاد واژگان را به مؤلفان محترم توصیه می‌کند، چراکه توجه به آنها به توانایی دانشجو درکسب مهارت‌های زبان می‌افزاید. در این تحقیق تأثیر و اهمیت این اهتمام در بالا بردن کیفیت نظام آموزش عالی مورد بحث قرار گرفته است.  <br clear="all" /><br />fa_IR
dc.format.extent327
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of higher education curriculum studiesen_US
dc.subjectابعاد یادگیری واژهfa_IR
dc.subjectواژگان انگلیسیfa_IR
dc.subjectکتاب­های درسی دانشگاهیfa_IR
dc.subjectکیفیت نظام آموزش عالیfa_IR
dc.titleمیزان توجه به ابعاد مختلف یادگیری واژه در کتاب‌های درسی دانشگاهی زبان انگلیسی تخصصی انتشارات پیام نور و تأثیر آن در کیفیت نظام آموزشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم انسانی، دانشگاه یاسوجfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه یاسوجfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue10
dc.citation.spage85
dc.citation.epage96


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد