| dc.contributor.author | رضوانی, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | نوروزی, سمیه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:59:05Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:59:05Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:59:05Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:59:05Z | |
| dc.date.issued | 2015-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-08-29 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-06-07 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رضوانی, رضا, نوروزی, سمیه. (1393). میزان توجه به ابعاد مختلف یادگیری واژه در کتابهای درسی دانشگاهی زبان انگلیسی تخصصی انتشارات پیام نور و تأثیر آن در کیفیت نظام آموزشی. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 5(10), 85-96. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-2241 | |
| dc.identifier.uri | http://www.icsajournal.ir/article_11824.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352400 | |
| dc.description.abstract | محتوای کتابهای درسی در کیفیت نظام آموزش عالی نقش بسزایی دارد. در دروس زبان تخصصی دانشگاهی فراگیری واژه نقش عمدهای دارد. در واقع این واژگان هستند که زبان را میسازند و به درک مطلب کمک مینمایند. اما به نظر میرسد که در تألیف کتب درسی دانشگاهی به ماهیت چندبعدی واژگان توجه نمیشود. هدف ما در این پژوهش، بررسی ابعاد یادگیری واژه در کتابهای زبان تخصصی انتشارات پیام نور میباشد تا با توجه به نتایج حاصله مشخص شود در اینگونه کتابهای دانشگاهی از میان نه بعد به چه ابعادی از یادگیری واژه و به چه میزان پرداخته شده است. بدین منظور تمرینات واژه در دوازده عدد از کتابهای زبان تخصصی انتشارات پیام نور درگروه علوم انسانی مورد بررسی قرار گرفت. تمرینهای مربوط به هر بعد بر مبنای فهرستی از پیش تهیه شده و تأیید شده توسط کارشناسان در همهی کتابها مشخص و شمارش شد و در نهایت میزان درصد پرداخته شده به آنها محاسبه گردید. تجزیه و تحلیل نتایج بهصورت کیفی و توصیفی نشان داد که به بعد صورت- معنایی بیشترین توجه شده است و پس از آن به ترتیب بعد مفهومی- ارجاعی و بعد دستوری مورد توجه قرار گرفتها ند. به بعد ارتباطی نیز به میزان اندکی پرداخته شده اما بقیهی ابعاد در این کتابها نادیده گرفته شدهاند. نتایج این تحقیق پرداختن به همهی ابعاد واژگان را به مؤلفان محترم توصیه میکند، چراکه توجه به آنها به توانایی دانشجو درکسب مهارتهای زبان میافزاید. در این تحقیق تأثیر و اهمیت این اهتمام در بالا بردن کیفیت نظام آموزش عالی مورد بحث قرار گرفته است. <br clear="all" /><br /> | fa_IR |
| dc.format.extent | 327 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مطالعات برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of higher education curriculum studies | en_US |
| dc.subject | ابعاد یادگیری واژه | fa_IR |
| dc.subject | واژگان انگلیسی | fa_IR |
| dc.subject | کتابهای درسی دانشگاهی | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت نظام آموزش عالی | fa_IR |
| dc.title | میزان توجه به ابعاد مختلف یادگیری واژه در کتابهای درسی دانشگاهی زبان انگلیسی تخصصی انتشارات پیام نور و تأثیر آن در کیفیت نظام آموزشی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده علوم انسانی، دانشگاه یاسوج | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه یاسوج | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 10 | |
| dc.citation.spage | 85 | |
| dc.citation.epage | 96 | |