نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T08:59:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:59:02Z
dc.date.available1399-07-09T08:59:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:59:02Z
dc.date.issued2013-06-22en_US
dc.date.issued1392-04-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-17en_US
dc.date.submitted1392-05-26fa_IR
dc.identifier.citation(1392). سواد برنامه درسی برای مدرسین دانشگاه از نگاه مدرسان حوزه مطالعات برنامه درسی- دکتر کوروش فتحی واجارگاه- دکتر زهره عباباف. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 3(7), 7-29.fa_IR
dc.identifier.issn2538-2241
dc.identifier.urihttp://www.icsajournal.ir/article_7919.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352388
dc.description.abstractمطالعه حاضر، مولفه‌های حرفه‌ای مبتنی بر دانش برنامه درسی برای مدرسی (آموزشگری) در سطح آموزش عالی از نگاه مدرسان حوزه مطالعات برنامه درسی را مورد کاوش و توصیف قرار داده است. داده‌های مورد مطالعه براساس پژوهش کیفی و از طریق انجام مصاحبه نیمه ساختارمند با 12 مدرس حوزه مطالعات برنامه درسی انجام یافت. یافته‌ها نشان دادند که مدرسان مورد مصاحبه تلقی یکسانی نسبت به قلمرو برنامه درسی نداشتند. یافته‌های مربوط به نگاه برنامه درسی در سه طبقه: تلقی برنامه درسی به‌عنوان سند، تلقی برنامه درسی به‌عنوان نقشه و راهنمای عمل، و تلقی برنامه درسی به‌عنوان فرایند تفکیک شدند. مولفه‌های حرفه‌ای سواد برنامه درسی مدرسی در بعد دانش در سه نگاه دربردارنده مولفه‌های اصلی دانش اساسی، دانش مبانی برنامه درسی و دانش نسبت به سیاست‌گذاری‌ها در برنامه درسی آموزش عالی بوده است با این تفاوت که در نگاه برنامه درسی به‌عنوان سند، سه مولفه اصلی دانش برنامه درسی در محدوده آموزش قرار گرفته است. هم‌چنین حدود و ثغور مولفه‌های حرفه‌ای مربوط به هرکدام از مولفه‌های اصلی دانش برنامه درسی در سه نگاه یکسان نبوده است.fa_IR
dc.format.extent218
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of higher education curriculum studiesen_US
dc.subjectسواد برنامه درسیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی آموزش عالیfa_IR
dc.subjectمدرسان دانشگاهfa_IR
dc.subjectمولفه‌های حرفه‌ایfa_IR
dc.titleسواد برنامه درسی برای مدرسین دانشگاه از نگاه مدرسان حوزه مطالعات برنامه درسی- دکتر کوروش فتحی واجارگاه- دکتر زهره عبابافfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue7
dc.citation.spage7
dc.citation.epage29


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد