دوره 8, شماره 16
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی میزان دانش، نگرش و مهارت مدرسان و مدیران و امکانات موجود در اجرای برنامه درسی معنوی(مورد مطالعه :دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان)
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-01-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی"دانش، نگرش و مهارت اساتید و مدیران "و امکانات دانشگاه فرهنگیان برای اجرای برنامه درسی معنوی انجام شده است. بدین منظور چهار متغیر دانش، نگرش، مهارت و امکانات در دو گروه مدیران و اساتید مورد سنجش و ...
-
محتوای برنامه درسی مبتنی بر توسعه آینده پژوهی در آموزش عالی ایران:پژوهش کیفی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-01-21)آموزش عالی بر اثر عواملی مانند کاهش کیفیت آموزش و عدم تناسب با نیازهای دانشجو و جامعه با چالش های زیادی روبرو بوده است .لذا در پاسخ به این چالش ها ،آموزش عالی برای ارتقای کیفیت فرصت های یادگیری، باید در محتوای برنامه های ...
-
شناسایی راهبردهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ایران
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-01-21)پژوهش حاضر، با هدف تبیین راهبردهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی انجام شد. در این پژوهش با استفاده از روش کیفی داده بنیاد، اقدام به مصاحبه عمیق با 29 نفر از متخصصان و صاحبنظران حوزه آموزش ...
-
تبیین برنامه درسی آینده در راستای تحقق چشماندازها و رسالتهای آموزش عالی ایران در افق 1404
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-01-21)هدف پژوهش حاضر،تبیین اهداف و محتوای برنامه درسی آینده بر اساس چشماندازها و رسالتهای آموزش عالی ایران در افق 1404 است. روش تحقیق، ترکیبی( کیفی و کمی) است. جامعه آماری پژوهش حاضر، منابع بالادستی، صاحبنظران حوزه آموزش ...
-
"برنامه درسی فرارشتهای" مبتنی بر تحلیل لایه ای علّی: مفروضه های فلسفی، دلالت ها و مدلی برای آموزش
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-01-21)چکیده: امروزه رویکرد فرارشتهای در کانون توجه بسیاری از رشته ها بویژه برنامه درسی قرار گرفته است. مطالعات فرارشته ای، رویکردی جامع برای فائق آمدن بر دشوارهای برنامه درسی رشته ای و مواجهه با پیجیدگی های ...



