دوره 9, شماره 17
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
فراتحلیل چالشهای محیط آموزش عالی در قرن بیست و یکم بهعنوان الگوی جهتگیری برنامههای درسی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-07-23)هدف این پژوهش شناسایی چالشهای محیط آموزش عالی در قرن بیستویک و الزام جهتگیریهای برنامه درسی بر اساس آنها بود. در پژوهش حاضر از رویکرد کیفی و از روش تلفیقی (سنتز پژوهی) استفاده شد. جامعهی آماری شامل مبانی نظری و پژوهشی ...
-
اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر یادگیری مشارکتی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-07-23)این پژوهش با هدف اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر یادگیری مشارکتی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در سال 1396 انجام شد. روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها نیمه آزمایشی از نوع طرح پیش ...
-
تأملی بر گزینه های سیاستی توسعه برنامه های میان رشته ای علوم انسانی در آموزش عالی ایران
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-07-23)پژوهش حاضر با هدف شناسایی گزینه های سیاستی توسعه برنامه های میان رشته ای در ایران به انجام رسیده است. در این پژوهش از روش های چندگانه بهره برده شده است. در عین حال بخش عمده پژوهش از نوع کیفی و در آن از روش«گروه کانونی» ...
-
واکاوی آموزش فعال در دانشگاه: منظرها و چالشهای موجود از نظر استادان
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-07-23)پژوهش حاضر، با هدف شناسایی منظرها و چالشهای آموزش فعال در نگرش استادان دانشگاه اجرا گردید. این پژوهش در رویکرد کیفی و به روش مطالعه پدیدارشناسی انجام پذیرفت. مشارکت کنندگان در این پژوهش شامل 25 استاد دانشگاه تهران در ...
-
الگویی برای بینالمللیشدن دانشگاهها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-07-23)هدف این پژوهش تدوین الگوی مفهومی برای بینالمللیشدن دانشگاهها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی بود. این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی بود که با استفاده از رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد انجام شد. جامعه آماری شامل صاحبنظران ...
-
گسست آموزشی: فاصله برنامه درسی قصد شده وکسب شده در نظام آموزش عالی ایران
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-07-23)برنامههای درسی، بستر شکل گیری مهمترین فرایند نظام آموزش دانشگاهی، یعنی یادگیری است. آموزش، پژوهش و عرضه ی خدمات تخصصی توسط موسسات آموزش عالی تا حدود زیادی به پویایی برنامههای درسی وابسته هستند. برنامههای درسی موجود ...



