دوره 7, شماره 14
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شکلگیری و تکوین یک برنامه بینرشتهای دوره تحصیلات تکمیلی: آموزش ریاضی در ایران
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-02-19)آموزش ریاضی به عنوان یک دیسیپلین مستقل دانشگاهی، زاییده نیازهای به وجود آمده از اواسط قرن بیستم است. در این مقاله، ابتدا به ایده دانشگاه و تفاوت آن با آموزش عمومی، الزامات تأسیس دیسیپلینهای دانشگاهی و به خصوص، ویژگیهای ...
-
مطالعه مؤلفههای برنامه درسی و گرایش مؤلفان کتاب « معادلات دیفرانسیل مقدماتی و مسئلههای مقدار مرزی »
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-02-19)هدف اصلی مطالعهی حاضر، تبیین مؤلفههای برنامه درسی بر اساس چارچوب نظری و گرایش مؤلفان کتاب «معادلات دیفرانسیل مقدماتی و مسئلههای مقدار مرزی» بهمنظور شناسایی مبانی نظری آموزش معادلات دیفرانسیل است. تحلیل ...
-
دانش برنامه درسی در آموزشگری: شایستگی حرفهای مغفول در آموزش عالی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-02-19)این مقاله به توصیف شایستگی حرفهای در آموزشگری مبتنی بر دانش برنامه درسی در سطح آموزش عالی پرداخته است. دادههای مورد مطالعه بر اساس طرح پژوهش کیفی با رویکرد پدیدار شناختی و از طریق انجام مصاحبه عمیق اکتشافی با 24 مدرس ...
-
مطالعه کیفی کاربست بازیهای شبیهسازی آموزش کارآفرینی در قلمرو رشتههای کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری(مطالعه موردی: دانشگاه تهران)
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-02-19): امروزه با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین یادگیری مبتنی بر وب بازیهای شبیهساز بهعنوان یک ابزار آموزشی اثربخش نقش بیبدیلی را در بهبود یادگیری فعال و مساله-محور شایستگیهای کارآفرینی ...
-
تحلیلی بر مطالعات انجام شده در زمینه بهرهگیری از روش منتورینگ برای اعضای هیئت علمی دانشگاهها
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-02-19)این مقاله با هدف مطالعه وضعیت تولید آثار علمی در زمینه بهرهگیری از روش منتورینگ برای اعضای هیئت علمی دانشگاههای خارج از کشور و دستیابی به مباحث و مؤلفههای مورد توجه این مطالعات انجام شده است. پژوهش حاضر، پژوهشی توصیفی- ...
-
رتبه بندی مؤلفههای برنامه درسی پنهان از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-02-19)هدف از پژوهش حاضر رتبهبندی مؤلفههای برنامه درسی پنهان (روش تدریس، روش ارزشیابی، تعاملات استاد و دانشجو، فضای کالبدی و فیزیکی، جو اجتماعی دانشگاه، روحیه علمی دانشجویان، محتوای دروس، قوانین و مقررات) ازنظر اهمیت شان در ...
-
بررسی میزان بهکارگیری عناصر برنامه درسی سازنده گرا در آموزش عالی: یک مطالعه ترکیبی ( مورد مطالعه: دانشگاه شیراز)
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-02-19)هدف پژوهش حاضر، ارزیابی میزان بهکارگیری عناصر برنامهدرسی سازندهگرا در آموزش عالی بود. طرح این پژوهش ترکیبی از نوع متوالی- تبیینی و ابزار مورداستفاده در این پژوهش در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته و مشاهده بوده و در بخش ...



