نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکریمی کما, مه لقاfa_IR
dc.contributor.authorصاحب الزمانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorقورچیان, نادرقلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:58:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:58:55Z
dc.date.available1399-07-09T08:58:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:58:55Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-28en_US
dc.date.submitted1396-11-08fa_IR
dc.identifier.citationکریمی کما, مه لقا, صاحب الزمانی, محمد, قورچیان, نادرقلی. (1397). ارائه مدلی برای ارتقاء چابکی فرهنگی مدیران دانشگاه ( مورد مطالعه: دانشگاه های آزاد استان گیلان). فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات میان فرهنگی, 13(34), 61-86.fa_IR
dc.identifier.issn1735-8663
dc.identifier.urihttp://icsq.journals.iau.ir/article_544421.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352344
dc.description.abstractهدف اصلی این مقاله ارائه مدل ارتقاء چابکی فرهنگی مدیران دانشگاه است. نوع پژوهش کاربردی و اجرای آن با دو رویکرد کیفی و کمی بصورت تلفیقی بوده است. در فاز کیفی به کمک تکنیک دلفی با نظرخواهی از خبرگان 22 شاخص موثر بر شایستگی کلان چابکی فرهنگی مدیران دانشگاه  مشخص شد. در فاز کمی جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و هیات علمی دانشگاههای آزاد استان گیلان در سال 97-96 بود که تعداد آنها 870 بود. حجم نمونه 267 نفر برآورد شد که به روش نمونه گیری طبقه ای و تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی ابزار از لحاط صوری، محتوایی، تشخیصی به تایید رسید. پایایی مولفه ها با محاسبه آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. پایایی کل پرسشنامه 964/0 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمونهای آمار استنباطی آزمون کیسرمایر و بارتلت، تحلیل عاملی اکتشافی، <strong>t</strong> زوجی ، تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد 22 مولفه استخراجی در سه گروه قرار می گیرند. در نهایت مدل ارتقاء چابکی فرهنگی مدیران با سه بعد اصلی شایستگی های فردی ، شایستگی های مدیریت تنوع فرهنگی، شایستگی های مدیریت اجرایی و 22 مولفه شایستگی فرعی طراحی و پیشنهاد شد. نتایج حاصل از تحلیل عاملی و برازش مدل نشان داد ، این مدل ، مولفه های چابکی فرهنگی که باعث ارتقاء چابکی فرهنگی مدیران می شود را تبیین می کند.fa_IR
dc.format.extent1909
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات میان فرهنگیfa_IR
dc.subjectچابکی فرهنگیfa_IR
dc.subjectچابکیfa_IR
dc.subjectمدیرانfa_IR
dc.subjectدانشگاهfa_IR
dc.subjectارائه مدلfa_IR
dc.subjectارتقاءfa_IR
dc.titleارائه مدلی برای ارتقاء چابکی فرهنگی مدیران دانشگاه ( مورد مطالعه: دانشگاه های آزاد استان گیلان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی_ پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی, دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مدیریت آموزشی, دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد مدیریت آموزشی, دانشکده مدیریت و اقتصاد, دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue34
dc.citation.spage61
dc.citation.epage86


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد