نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیزاده, ماه منیرfa_IR
dc.contributor.authorفقیه آرام, بتولfa_IR
dc.contributor.authorمهدی زاده, امیرحسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:58:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:58:33Z
dc.date.available1399-07-09T08:58:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:58:33Z
dc.date.issued2015-04-21en_US
dc.date.issued1394-02-01fa_IR
dc.date.submitted2014-07-05en_US
dc.date.submitted1393-04-14fa_IR
dc.identifier.citationعلیزاده, ماه منیر, فقیه آرام, بتول, مهدی زاده, امیرحسین. (1394). تشخیص عوامل سازنده گرایش به آموزش الکترونیکی در بین استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 5(319), 83-99.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_643706.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352219
dc.description.abstractپژوهش حاضر، با هدف شناسایی عوامل سازنده گرایش استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر به آموزش الکترونیکی انجام شد. پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از لحاظ جمع‌آوری داده‌ها، پیمایشی و از نوع مطالعه، اکتشافی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر 300 نفر از استادان شاغل در دانشکده‌های مختلف در سال 1393 می‌باشند. از بین افراد جامعه، 169 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای شناسایی عوامل سازنده گرایش استادان به آموزش الکترونیکی از پرسش‌نامه محقق‌ساخته استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن بر اساس نظر استادان و متخصصان تأیید و ضریب آلفای کرونباخ آن 79/0 محاسبه گردید. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی و با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. بر اساس یافته‌ها، سه عامل به ترتیب: حمایت و پشتیبانی مدیران، عوامل محیطی؛ زیرساخت‌ها و تجهیزات نظام آموزش الکترونیکی؛ و محتوای آموزش الکترونیکی با بیشترین بار عاملی در حدود 70% از عوامل سازنده گرایش به آموزش الکترونیکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر هستند و هم‌چنین، شاخص‌های اینترنت پرسرعت، وجود امکانات سخت‌افزاری، رعایت استانداردها، حمایت و پشتیبانی مدیران از مهم‌ترین شاخص‌ها در جهت گرایش استادان دانشگاه مذکور به آموزش الکترونیکی می‌باشند. با توجه به بالا بودن درصد واریانس عامل اول، اولویت اول برای گرایش استادان به آموزش الکترونیکی، حمایت مدیران می‌باشد و اولویت دوم، عوامل محیطی، زیرساخت‌ها و تجهیزات نظام آموزش الکترونیکی می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent295
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectآموزش الکترونیکیfa_IR
dc.subjectحمایت مدیرانfa_IR
dc.subjectصلاحیت‌های حرفه‌ایfa_IR
dc.subjectعوامل محیطیfa_IR
dc.subjectعوامل فردیfa_IR
dc.subjectدرک فرهنگیfa_IR
dc.titleتشخیص عوامل سازنده گرایش به آموزش الکترونیکی در بین استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، اسلامشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، اسلامشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، اسلامشهر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue319
dc.citation.spage83
dc.citation.epage99


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد