تاثیر بگارگیری شبکههای اجتماعی بر توانمندسازی دبیران با توجه به نقش میانجی انتقال دانش
(ندگان)پدیدآور
نامی, کلثومنظری هنزایی, مرضیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر میزان استفاده دبیران از شبکههای اجتماعی بر توانمندسازی آنان با نقش میانجی انتقال دانش میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت جمع آوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری کلیه دبیران متوسطه دوم ناحیه یک شهر بندرعباس به تعداد 428 نفر بود، حجم نمونه با استفاده جدول کرجسی و مورگان به تعداد۲۰۵ نفر که به شیوه تصادفی - طبقهای انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامههای توانمندسازی اسپریتزر (1995) با ۱۸ گویه ، انتقال آموزش هالتون و همکاران(۲۰۰۰) با ۴۵ گویه ، شبکه های اجتماعی اندام(۱۳۹۵ ) با ۱۴ گویه بود، روایی صوری و محتوایی آنها مورد تایید متخصصان قرار گرفت و پایایی آنها با استفاده از روش ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب مقادیر ۸۶/۰، ۸۴/۰ و ۸۹/۰ به دست آمد. دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS23 و LISREL8.80 مورد پردازش قرار گرفت. نتایج نشان داد که استفاده از شبکه اجتماعی بر انتقال دانش توسط دبیران اثر مستقیم دارد. استفاده از شبکه اجتماعی بر توانمندسازی دبیران اثر مستقیم دارد. انتقال دانش با توانمندسازی دبیران اثرمستقیم دارد. و انتقال دانش در تاثیر بکارگیری شبکه اجتماعی بر توانمندسازی دبیران نقش میانجی دارد.
کلید واژگان
انتقال دانشتوانمندسازی
شبکههای اجتماعی
شماره نشریه
141تاریخ نشر
2020-09-221399-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه علوم تربیتی، واحد بندرعباس،دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس ، ایراندانش آموخته کارشناسیارشد، گروه علوم تربیتی، واحد بندرعباس،دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران
شاپا
2228-53182345-3710




