نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبادله, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorخواجه, محدثهfa_IR
dc.contributor.authorپورقاز, شیرینfa_IR
dc.contributor.authorتوماج, عیدالجلالfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:58:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:58:28Z
dc.date.available1399-07-09T08:58:28Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:58:28Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2020-05-05en_US
dc.date.submitted1399-02-16fa_IR
dc.identifier.citationبادله, علیرضا, خواجه, محدثه, پورقاز, شیرین, توماج, عیدالجلال. (1399). شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر مهارت‌های فناورانه‌ی معلمین ابتدایی با استفاده از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) : (مطالعه‌ی موردی - شهر گرگان). فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 11(141), 81-100.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_675140.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352195
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر مهارت‌های فناورانه‌ی معلمین ابتدایی در شهر گرگان در سال تحصیلی 96-97 انجام شده است. روش پژوهش،توصیفی و از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه‌ی آماری این تحقیق را خبرگان حوزه‌یفناوری و معلمین مقطعابتدایی شهvگرگان تشکیل می‌دهند. به‌منظور تجزیهوتحلیل داده‌ها از فرایند تحلیلسلسلهمراتبی (AHP) استفاده شده است. با توجه به هدف پژوهش، فرایند تحلیل سلسله مراتبی برای رتبه‌بندی مهارت‌های فناورانه‌ی معلمین روش مفیدی می‌باشد. به‌همین منظور پرسشنامه‌ای بر اساس طرح توماس الساعتی طراحی و پر شده است. پایایی پرسشنامه با نرخ ناسازگاری 04/0 مورد بررسی قرارگرفته است. بنابراین در مقایسات زوجی، سازگاری وجود دارد. آنالیز داده‌ها با نرم افزارExpert Choice انجام شده است. ‌یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که در بین عوامل اصلی، عامل هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان با وزننسبی 24/0 در رتبه اول، عامل تعاملمعلمین بادانش‌آموزان و والدین آنان با وزننسبی23/0 در رتبهدوم و عامل طرحدرس الکترونیکی با وزننسبی 22/0 در رتبه سوم اهمیت قرار دارند و در بین عوامل فرعی، عامل تعامل در سامانه توسط کادر مدرسه با وزن نسبی 10/0 رتبه اول، عامل حضور و غیاب به صورت هوشمند با وزننسبی08/0 رتبه دوم و میزان انطباق اهداف سامانه‌های مدارسهوشمند با محتوایدرس با وزننسبی07/0رتبه سوم اهمیت را به خودشان اختصاص داده‌اند.fa_IR
dc.format.extent280
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectرتبه‌بندیfa_IR
dc.subjectمهارت‌های فناورانه‌ی معلمین ابتداییfa_IR
dc.subjectفرایند تحلیل سلسله مراتبیfa_IR
dc.subjectنرخ ناسازگاریfa_IR
dc.titleشناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر مهارت‌های فناورانه‌ی معلمین ابتدایی با استفاده از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) : (مطالعه‌ی موردی - شهر گرگان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم‌تربیتی، پردیس آیت‌اله‌خامنه‌ای، دانشگاه فرهنگیان، گلستان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، روانشناسی عمومی، معلم، گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی، علوم‌تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس آموزش، آموزش و پرورش شهرستان آق قلا، گلستان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue141
dc.citation.spage81
dc.citation.epage100
nlai.contributor.orcid0000-0002-8540-8165


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد