• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 10, 3 (پیاپی39)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 10, 3 (پیاپی39)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین میزان گرایش به کاربرد فناوری های ارتباطی اداری بر اساس مؤلفه های شخصیت و خودکارآمدی رایانه

    (ندگان)پدیدآور
    محمدحسنی, نسرینخوشدل لنگرودی, مسعود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    442.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، تبیین میزان گرایش به استفاده از فن‌آوری­های ارتباطی اداری بر اساس مؤلفه­های شخصیت  و خود‌کارآمدی رایانه بود. پژوهش حاضر از نظر ماهیت داده‌های جمع‌آوری ‌شده جزء مطالعات کمی و از نظر شیوه، یک مطالعه‌ی همبستگی است. نمونه مورد بررسی 184 نفر(86 زن و 98 مرد) از کارکنان دانشگاه خوارزمی تهران (پردیس کرج) بودند که با شیوه‌ی در دسترس انتخاب شدند. از پرسش‌نامه­های شخصیتی NEO، خود‌کارآمدی رایانه و نگرش به فن‌آوری­های اداری برای سنجش متغیرها استفاده شد. در تجزیه و تحلیل داده‌ها، پس از انجام مقدمات توصیفی داده‌ها به منظور بررسی ارتباط بین متغیرها از آزمون همبستگی پیرسون و برای پیش‎بینی متغیر ملاک از تحلیل رگرسیون استفاده گردید. یافته‌های پژوهش عبارتند از: نگرش به فن‌آوری با روان‌رنجورخویی، سن آزمودنی­ها و سابقه آنان همبستگی منفی معنادار و با برون­گرایی، توافق، گشودگی، وظیفه‌شناسی و خود‌کارآمدی رایانه همبستگی مثبت معنادار دارد؛ خود‌کارآمدی رایانه با روان رنجورخویی، سن آزمودنی­ها و سابقه آنان همبستگی منفی معنادار و با برون­گرایی، توافق، گشودگی، وظیفه‌شناسی و نگرش به فن‌آوری همبستگی مثبت معنادار دارد.
    کلید واژگان
    خودکارآمدی رایانه
    شخصیت
    فناوری های ارتباطی
    نگرش به فناوری

    شماره نشریه
    339
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
    Islamic Azad University, Sari Branch
    سازمان پدید آورنده
    گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران ایران.
    دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

    شاپا
    2228-5318
    2345-3710
    URI
    http://ictedu.iausari.ac.ir/article_671347.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352178

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب