نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاظمی بره بی چاست, حدیثfa_IR
dc.contributor.authorنظری, فریباfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:58:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:58:22Z
dc.date.available1399-07-09T08:58:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:58:22Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-15en_US
dc.date.submitted1398-04-24fa_IR
dc.identifier.citationکاظمی بره بی چاست, حدیث, نظری, فریبا. (1398). تحلیل مسیر پذیرش و اعتماد بر قصد و رفتار استفاده از سامانه‌ی ثبت پروپوزال و امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 10(137), 101-119.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_669812.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352164
dc.description.abstractهدف اصلی این پژوهش، تحلیل مولفه‌های پذیرش و اعتماد از طریق قصد بر رفتار استفاده‌ دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سامانه‌ ثبت پروپوزال و امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز می‌باشد. پژوهش کاربردی و به لحاظ روش گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه‌ دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز می‌باشد که از این تعداد 384 نفر با استفاده از نمونه‌گیری طبقه‌ای تعیین شد. پرسشنامه‌‌‌ مورد استفاده در پژوهش، با استفاده از پژوهش‌های پاپاس و همکاران (متغیر قصد استفاده)، گرانت و همکاران (متغیر ریسک ادراک شده)، اورسیولی و همکاران (متغیرهای رفتار استفاده، اعتماد، پیچیدگی، سودمندی ادارک شده، و سهولت دریافتی) تهیه و تنظیم شد که در این امر با نظر متخصصان مشورت گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و نرم‌افزار PLS انجام شد. نتایج حاکی از تایید فرضیات پژوهش دارد. قصد استفاده از فن آوری بیشترین درصد تأثیر را در بین فرضیه ها داشت. بعد از آن به ترتیب اعتماد، رفتار استفاده از فن آوری و اعتماد بر رفتار استفاده بیشترین تاثیر را داشتند. قصد استفاده کمترین درصد تأثیر را بر رفتار استفاده داشت. مقدار Z برای تاثیرگذاری پذیرش فن‌آوری و اعتماد بر رفتار استفاده با توجه به نقش میانجی‌گری قصد استفاده نیز به ترتیب 32/3 و 16/3 بدست آمد. براساس نتایج داده‌ها، می‌توان نتیجه گرفت مؤلفه‌های پذیرش و اعتماد بر رفتار دانشجویان در استفاده از سامانه ثبت پروپوزال و امور پژوهشی دانشگاه مؤثر است و قصد استفاده باعث افزیش این تأثیر می‌شود.fa_IR
dc.format.extent852
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectپذیرش فن آوریfa_IR
dc.subjectاعتماد به فن آوریfa_IR
dc.subjectقصد استفاده از فن آوریfa_IR
dc.subjectرفتار استفاده از فن آوریfa_IR
dc.subjectسامانه ثبت پروپوزال و امور پژوهشیfa_IR
dc.titleتحلیل مسیر پذیرش و اعتماد بر قصد و رفتار استفاده از سامانه‌ی ثبت پروپوزال و امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهوازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد گروه علم اطلاعات و دانش شناسی ، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیارگروه علم اطلاعات و دانش شناسی ، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue137
dc.citation.spage101
dc.citation.epage119


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد